Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
ja hoor, maak een veld. zet er een kop achter waarmee je de gegevens verplaatst via vba, maar het kan bijvoorbeeld ook via een formulier
kun je een voorbeeldje plaatsen als bijlage?
ik vind het mooier om met een formulier te werken
of in ieder geval automatisch naar de juiste velden door te gaan met tab
maar puur voor het beantwoorden van jouw vraag: zie bijlage voor een mogelijke oplossing
Hoe werkt het precies om een formulier te maken? Ik heb bijna geen kennis van vba namelijk![]()
je kunt de listbox of combobox beter vullen bij het openen/laden van het formulier
oke, bedankt.
Maar als ik nu het bestand opsla, en afsluit en weer open kan ik kiezen voor macro's inschakelen. Als ik dit doe moet excel het formulier toch openen? bij mij gebeurd er namelijk helemaal niets.
bijvoorbeeld bij het openen van het bestand
Private Sub Workbook_Open()
Load UserForm1
'ga nu de list/combobox vullen
UserForm1.ComboBox1.AddItem "eerste regel"
UserForm1.ComboBox1.AddItem "tweede regel"
UserForm1.Show
End Sub
of achter een knopje
Private Sub knopje_click()
Load UserForm1
UserForm1.ComboBox1.AddItem "eerste regel"
UserForm1.ComboBox1.AddItem "tweede regel"
UserForm1.Show
End Sub
je hebt het goed
vervang alles userform1 door jouw naam invoerveld
dus zo:
Private Sub Workbook_Open()
Load Invoerveld
Invoerveld.ComboBox1.AddItem "eerste regel"
Invoerveld.ComboBox1.AddItem "tweede regel"
Invoerveld.Show
End Sub
dmv de macro die ik eerder heb gegeven
maar ik had beter eerst een andere vraag kunnen stellen
voor wie maak je dit?
alleen voor jezelf of wil je dat anderen het formulier invullen?
als het alleen voor jezelf is, dan kun je bijvoorbeeld veel beter met een autoform werken
als het voor anderen is, wil je dan dat ze in jouw bestand gegevens wegschrijven?
kortom: wat is de achterliggende gedachte
vooruit maar ik heb zelf iets gemaakt. je hoeft het alleen nog maar uit te breiden met de velden die je nodig hebt
zie bijlage
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.