• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoerwaarde bepalen door uitkomst op te geven (oplosser)

Status
Niet open voor verdere reacties.

damteur

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Hoi,

Ik heb een bestand waar ik door de lengte invul een bepaalde waarde eruit komt
Nu zou ik graag andersom willen rekenen.
Er dienen elke keer 4 waarden bepaald worden
Met oplosser of handmatig de lengte invullen kan ik die waarde bepalen maar dit is tijdrovend vandaar dat er misschien iemand weet hoe ik meerdere antwoorden via oplosser in een andere cel kan laten zien.
Kleine afwijkingen zijn geen probleem.

voorbeeldje

Hierbij het voorbeeld bestandje
Het gaat om het idee mijn excel bestand is meer doorrekenen nodig om het antwoordt te krijgen.

Bijlagen

Beste damteur , ik ben niet helemaal mee met je vraag . Ik heb je bestandje gezien en in één cel een formule geplakt , waarschijnlijk zit ik er dik naast wat je werkelijk bedoeld .

Bijlagen

Bedankt, maar dit is niet wat ik bedoelde

Bedankt maar dit is niet mijn bedoeling
door het een invullen zijn er enkele criteria waar het aan moet voldoen voor het een antwoordt op levert dus niet alleen een getal door een ander getal delen.
Met oplosser kan ik de ene getal laten doorreken wat het eindresultaat moet zijn.
Dit moet ik 4 keer doen en deze antwoorden zou ik graag op een of andere manier getoond worden in een andere cel.

Bedankt maar dit is niet mijn bedoeling
door het een invullen zijn er enkele criteria waar het aan moet voldoen voor het een antwoordt op levert dus niet alleen een getal door een ander getal delen.
Met oplosser kan ik de ene getal laten doorreken wat het eindresultaat moet zijn.
Dit moet ik 4 keer doen en deze antwoorden zou ik graag op een of andere manier getoond worden in een andere cel.

Geef dan eens een voorbeeld door de waarde zelf handmatig in de kolommen te plaatsen , zodat we naar een formule of oplossing kunnen zoeken .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan