• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invul formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

nelmeinema

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
Hallo, ik wil graag adressen etc. in kunnen voeren via een invulformulier. Dus invulformulier waar ik dan bv. naam adres etc kan invullen en dan kan zeggen toevoegen of na zoeken van een naam kan zeggen verwijderen. Alle naams gegevens moeten dan op één blad komen te staan. (onder elkaar).

Ik heb geen verstand van VBA , dus mijn vraag is kan iemand een opzetje voor me maken zodat ik het verder zelf kan uitwerken?

Ik heb geen verstand van VBA , dus mijn vraag is kan iemand een opzetje voor me maken zodat ik het verder zelf kan uitwerken?
Ik zou in dit geval niet eens gebruik maken van VBA, maar via DATA - FORMULIER de lijst beheren. Je kan dan namelijk onder meer gegevens zoeken, toevoegen en verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja dat is inderdaad een optie, en dat standaard formulier is ook wel goed maar ik wil graag als ik dat dokument open in excel dat dan het formulier standaard op het scherm verschijnt en dat ik dan niet eerst naar DATA..FORUMULIER hoef te gaan.

Bij het openen van het bestand wordt automatisch het menu formulieren gestart. Je hoeft dus niet meer op DATA - Formulieren te klikken.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Worksheets(1).ShowDataForm

End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ok, maar waar voer ik die code in? Ben een leek op dit gebied, als ik het maar één keer gedaan heb dan weet ik het wel.

Via:

EXTRA
MACRO
VISUAL BASIC EDITOR
PROJECT VERKENNER (staat meestal links)
Dubbelklik op ThisWorkbook

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok heb ik gedaan en het werkt!!! Thanks. Nu weet ik het voor de volgende keer...je leert hier wel veel van. Super forum! :thumb:

Uitgebreid Invulformulier

Beste Mensen,

Ik wil ook graag een invulformulier maken, maar met keuzerondjes/selectievakjes en verplichte velden. Nou kan dit wel in Acces, maar het is niet de bedoeling dat het opgeslagen wordt in een database. Het is een soort opdrachtformulier.

Kan iemand mij helpen??

Mvg ExcelNoob

Beste Mensen,

Ik wil ook graag een invulformulier maken, maar met keuzerondjes/selectievakjes en verplichte velden. Nou kan dit wel in Acces, maar het is niet de bedoeling dat het opgeslagen wordt in een database. Het is een soort opdrachtformulier.

Kan iemand mij helpen??

Mvg ExcelNoob

ExcelNoob

begin eens je eigen vraag en kaap niet die van iemand anders in.

Wat heb je zelf al gedaan qua userform?

Excelnoob,

Op het Word-forum ben ik een vergelijkbare vraag tegengekomen. Mij lijkt dat je een opdrachtformulier ook daarin kunt maken. Verder eens met Wigi.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan