• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invul tekstvak afsluiten met enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

math1

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2005
Ik ben bezig met het maken van een boeken bestand en ben (mede dank zij dit forum) al redelijk ver gevorderd maar loop nu tegen een probleem op waar ik zo 123 niet uitkom.
Met de button “Scan voorraad” wil ik de voorraad opname vergemakkelijken.
In het formulier “invoeren voorraad” wordt d.m.v. een scanner het isbn nummer van een boek ingelezen
Dit nummer wordt gezocht in de lijst en indien gevonden worden de titel en de bekende voorraad getoond. Vervolgens is het de bedoeling om in het venster Aantal een waarde in te vullen welke dan na een Enter op Blad1 in de kolom van de aangevinkte OptionButton bij het daar aanwezige aantal geteld wordt.

Mijn probleem is nu dat zo gauw ik een cijfer invul de optelling al plaatsvind en dit pas mag gebeuren nadat op Enter gedrukt is.
Tevens zullen na een Enter alle velden muv de optionbutton leeggemaakt moeten worden en dient het “ISBNnummer” veld weer actief zijn.

Het ISBN nummer kan ook handmatig worden ingevoerd maar dient dan afgesloten te worden met een #.

Met vr.groet

Math
Bekijk bijlage Boeken.zip

Maak van _Change() eens _Exit() in de functienamen.
Is dat wat je bedoeld?

Laatst bewerkt:
Helaas Edmoor, als ik dat doe krijg ik een foutmelding:

"Compileerfout Proceduredeclaratie komt niet overeen met de beschrijving van de gebeurtenis of procedure met dezelfde naam"

@Edmoor, goeie link overigens in je handtekening.:thumb:

Helaas Edmoor, als ik dat doe krijg ik een foutmelding:

"Compileerfout Proceduredeclaratie komt niet overeen met de beschrijving van de gebeurtenis of procedure met dezelfde naam"

Sorry, ik dacht dat je dat wist.
De aanroep moet je dan veranderen in:
Private Sub txtInvoer_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)

En zo ook voor de andere Sub.

Laatst bewerkt:
@Edmoor, goeie link overigens in je handtekening.:thumb:

Dank je.
Het is gein maar wel om te ageren tegen een andere handtekening die op Helpmij voor komt ;)

Edmoor,

ik ben niet zo goed in de kennis van VBA vandaar dat ik het niet wist. Met veel googelen en hulp van mensen zoals jij kom ik er meestal wel uit en leer steeds weer bij.
En ook met dit antwoord heb ik dit probleem kunnen oplossen.

Heel hartelijk dank :thumb:

Math

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan