invul waarde formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb op een formulier een veld daar moet een meetwaarde tussen een bepaald bereik b.v. 0 - 1 in geven of niet van toepassing (n.v.t.) ingevuld worden. Kan dit door middel van validatie. Het bereik krijg ik wel voor elkaar maar ik Krijg n.v.t niet verwerkt in de regel.

is dit op te lossen.

wim

Dat gaat ook niet lukken m.b.v. validatie. Is ook logisch, want elke positie in het tekstvak (veld) mag elk soort teken bevatten. Dus wat valt er dan nog te valideren? Je kunt nog wel een gebeurtenis maken die de input controleert en eventueel verwerkt. In dat geval maak je een Select Case op de gebeurtenis <Na bijwerken>.

Ik wil het valideren zodat er alleen - NVT of een waarde binnen een bepaalt bereik in gevuld kan worden.

0 Or >=10 And <=20 gaat wel maar "NVT OR >=10 And <=20 gaat niet en met vba heb ik niet zo veel ervaring om te schrijven.

wim

Laatst bewerkt:
Zal toch moeten :). Ik zou zeggen: post een voorbeeldje met wat dummy data, dan kijk ik vanavond wel even.

Hier het begin van wat ik wil maken er moeten nog wel meer gegevens in komen maar ik heb het zo klein mogelijk gehouden.
Ik ben tot nu toe hoofd zakelijk met excel bezig geweest maar wil me ook in acces gaan verdiepen, om data lijsten te maken met meet gegevens van producten.

Bekijk bijlage Database1.zip

wim

Je hebt een beetje vreemde SELECT CASE gemaakt, en ook nog op de verkeerde plek. Dit werkt in jouw voorbeeldje met een <Na bijwerken>:
Code:
Private Sub Veld1_AfterUpdate()
    Select Case Me.Veld1
        Case 0 To 1
        Case "nvt"
        Case "n.v.t.", "N.V.T.", "NVT"
            Me.Veld1.Value = "nvt"
        Case Else
            MsgBox "foute ingave"
            Me.Veld1.Value = Null
    End Select
End Sub

Octafish bij foute ingave krijg ik nu wel de Msgbox maar er wordt wel een nieuw record aan gemaakt.

wim

Dat is logisch in je voorbeeldje, omdat je maar één veld hebt. Dus krijg je, als je tabt naar het 'volgende' veld, automatisch een nieuw record. Dit is alleen een check op het tekstveld, verder niks.

Kwestie van één veldje aan je formulier toevoegen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan