• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulbalk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredo2805

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Graag had ik zoals je kan zien in bijlage boven in het kadertje een cel waar ik tussen al de onderstaande mogelijkheden kan kiezen?

Dus in het linkse balkje zou ik graag de mogelijkheden kunnen selecteren, in het rechtse het bedrag kunnen invullen, en dan zou ik graag dat het door op de knop "toevoegen" te drukken deze automatisch terug geledigt wordt en bij het juiste onderliggende ingevult zou worden.

Als iemand mij daar zou kunnen mee helpen ,dan zou ik al een grote stap verder staan.

Bijlagen

Zet alle mogelijke lijstwaarden die je wenst te kunnen selecteren ondereen bv. op een nieuw blad. Geef die lijst een naam en via datavalidatie > lijst kan je dan op die manier een keuzelijst toevoegen aan je cel.

In je code zoek je dan naar die omschrijving in de onderliggende cellen (dus exacte overeenkomst is nodig - evt. nummering toevoegen) en vervolgens schrijd je de waarde weg.

edit: voorbeeldbestandje toegevoegd. De waarde wordt steeds opgeteld bij een vorige waarde, maar het is eenvoudig aan te passen om de vorige waarde steeds te overschrijven.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zou je mischien iets specifieker kunnen zijn.Ik heb excel 2007 en ben een leek in excel.
Lijst heb ik op een ander blad aan gemaakt,maar zou je me dan verder kunnen helpen?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan