Invulbare PDF kan niet worden opgeslagen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter sakin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sakin

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:
Is het mogelijk om een pdf-formulier die je ingevult hebt op te slaan??? Moet je daar Software voor hebben of kan dat op een andere manier.:rolleyes:

Waarmee heb je dat pdf-formulier "ingevuld" dan?

De PDF word dan simpel weg ingevuld met tekst. Dus die tekst moet je dan gaan behouden in het document en dat gebeurt niet.

Met welk programma open je het pdf-document?

Geplaatst door killermenace
invullen >> uitprinten >> inscannen

En je hebt em :)

Ik wil hem graag digitaal houden.

En het programma waar ik hem in open is acrobat reader!!!

Mijn excuses adobe reader. Daar bekijk ik het mee. Maar wil hem digitaal houden.

Euh... in Adobe Reader kun je toch niet typen?
Ik dacht dat de vraagsteller al een programma had waarmee je in een pdf-document kon typen (invullen)

Oh sorry,

verkeerd gelzen, ik dacht dat jij een programma zoch tom PDF bestanden te openen.

mijn excuses.:o

Dat moet kunnen met Acrobat Reader versie 6 of hoger. Ik heb zelf mijn belastingformulier als pdf ingevuld en bewaard. Misschien moet je kiezen voor "opslaan als", en het bestand een andere naam geven, maar daar ben ik niet meer zeker van.

Ja dat heb ik ook al geprobeerd. Maar dat pakt ie wel dan slaat hij het wel op. Maar de invoer ben je dan weer kwijt. Ik hoop dat het bij jouw wel is blijven zitten. Anders kun je straks misschien nog wel eens fluiten naar de centjes van de belastingdienst. Maar dat werkt bij mij dus niet.

Maak je geen zorgen, het bewaarde formulier is inclusief invulsel :) . Bovendien wil de belastingdienst meestal vooral geld hebben in plaats van teruggeven :( . Kan het zijn dat het probleem iets te maken heeft met het beveiligingsniveau van het in te vullen formulier?

Kun je daar invloed op uit oefenen dan. Hoe moet ik dat zien dat beveiligingsniveau. Kun je aangeven wat mensen wel mogen doen en wat mensen niet mogen doen. Een soort van rechtenverhaal net als bij internetpagina's !!!

Ik weet er niet zoveel van, omdat ik alleen de gratis reader maar heb. Maar als je de uitgebreide professionele versie hebt, waarmee je pdf's kunt maken, dan kun je je documenten op verschillende manieren beveiligen. Zodat ze bijvoorbeeld niet bewerkt of gekopieerd kunnen worden. Ik heb zelfs weleens een pdf gezien waarin je niet naar woorden kon zoeken.

Okay ik zit nu op mijn werk en daar gaat deze vraag vanuit. Maar hier hebben we wel de officiële versie dus de uitgebreide. Maar ik heb zelf niet de licentie maar zal vragen of dit ingesteld kan worden.

Ja dank je ik zal het uitzoeken en anders hoor je van mij.

Volgens mij heb je gelijk en kan het alleen met de proffesional en niet met de reader. Maar kan iemand dit bevestigen. Is het echt zo dat je geen pdf documenten kunt invullen met Adobe Reader !!!!:eek:

Ja, dat kan juist wel. Ik heb het belastingformulier met de gewone reader ingevuld. Je moet daarvoor volgens mij wel versie 6 of 7 hebben. Met 5 (Heb je die soms?) kan het volgens mij niet.

Of heb je misschien Adobe Speedup gebruikt? Dat is een tooltje waarmee je de reader sneller kunt laten laden en wat minder systeembronnen in beslag laten nemen. Het zou kunnen (maar ik weet het niet zeker) dat er daarbij plugins worden uitgeschakeld die je wel nodig hebt om formulieren in te vullen.

Maar op zich moet het kunnen, dat weet ik zeker.

Arthur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan