Invulbare velden toevoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter huibs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

huibs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2015
Goedemorgen,

Ik ben in Word 2007 een formulier aan het maken waarin gebruikers velden kunnen invullen.
Graag zou ik willen dat gebruikers zelf velden kunnen toevoegen. Bijvoorbeeld: het formulier is ontworpen zodat 1 deelnemer zijn gegevens in kan voeren, maar als er een tweede deelnemer is, moeten dezelfde velden zichtbaar worden voor de tweede deelnemer.

Ter illustratie heb ik 2 screenshots toegevoegd. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of dit mogelijk is!

Met vriendelijke groet

Situatie voor klikken:
1.PNG

Situatie na klikken:
2.PNG

Alleen met veel bloed, zweet en tranen :).
Het hangt er helemaal van af hoe je de tabellen wilt gaan verwerken; invulvelden hebben een naam, dus die kun je niet zomaar kopiëren. Maar je kunt eens proberen om van een heel blok een tekstfragment te maken wat je dan met een macro dupliceert. Maar voor het aanpassen van de omschrijving (deelnemer2 etc) moet je nogal wat trucs uithalen.
Het lijkt mij veel handiger als je een invulformulier gebruikt; de input daarvan kun je dan gecontroleerd wegschrijven in je document.

maak er een formulier van

ik zou er een invulformulier maken in word, op die manier zet je sommige velden vast en de andere variabel, en indien gewenst, achteraf wijzigen, ik heb hier en kleine bestandje toegevoegd, beveiligd met je eigen naam (huibs), het stelt niet veel voor, de keuzelijst kun je zelf altijd aanpassen. Het is een .dot (sjabloon) bestand, elke keer als je hem weer opent, dan heb je word (.doc)bestand. In Dot bestand moet je het formulier aanpassen.
groet
ParvizBekijk bijlage Deelnemersgegevens.zip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan