• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invulbox voor datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Hallo,

Ik heb een werkblad met de datum's van 01/01/2009 tot 31/12/2009, (soort fiches van een week op een pagina) ik zou graag via een knop een invulbox krijgen waar ik een datum invoer en na bevestiging ik direct op die datum ( of pagina waar die datum staat) terechtkom in mijn werkblad, is dit mogelijk? of is er een andere manier mogelijk om eenvoudig op de gewenste datum terecht te komen.

Alvast bedankt
Rostie

Hallo,

Ik heb een werkblad met de datum's van 01/01/2009 tot 31/12/2009, (soort fiches van een week op een pagina) ik zou graag via een knop een invulbox krijgen waar ik een datum invoer en na bevestiging ik direct op die datum ( of pagina waar die datum staat) terechtkom in mijn werkblad, is dit mogelijk? of is er een andere manier mogelijk om eenvoudig op de gewenste datum terecht te komen.

Alvast bedankt
Rostie

Dat kan, maar je kan ook gebruik maken van bijvoorbeeld een Calendar Control die je op een formulier plaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt, maar kan je mij ook een tip geven hoe ik hier aan begin? wat kan ik met een "Calendar Control" doen om hem bij aanklikken van een datum de weg te wijzen naar de juiste datum ergens op mijn werkblad?

Alvast bedankt
Rostie

Ik heb wel een formuliertje voor je dat je als basis kunt gebruiken; je kunt ermee een datum in een willekeurige cel zetten door rechtsklikken, en Datum invoeren uit het snelmenu te kiezen.

Michel

Bijlagen

Of mijn methode

Rostie Rostelli,

Je mag ook mijn voorbeeld gebruiken. Als je op de knop Kalender klikt, krijg je een kalendertje te zien. Als je daar op een datum klikt en die datum komt voor in de sheet dan springt de cursor naar de cel waar de datum in staat. Kies je een datum die niet voorkomt, dan volgt een melding 'niet gevonden'

:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan