invulformulier maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik wil een invulformulier maken voor op mijn website.
Op mijn computer heb ik geen mailclient geïnstalleerd, omdat ik werk met webbased mail.

In de HTML van het formulier staat:
Code:
<FORM method="POST" action="mailto:email@adres" name="formulier">

Onderaan staat:
Code:
<input type="submit" value="formulier verzenden">

Als ik, om te testen, een willekeurige waarde invul en het formulier wil verzenden, vraagt Windows 10 met welke app ik de gegevens wil verzenden.

Hoe kan ik het de werking van het formulier testen? Of is er een andere manier?

Vriendelijke groet,
Guido

Hoi,
een paar vraagjes?
Hoe maak je uw invulformulier want met mailto is je emailadres zo terug te vinden (lokroep voor spam)
Werkt google formulieren of een andere zoals cognito forms niet voor U?
Aanvaard uw provider PHP? Indien ja mischien in die richting kijken?
Greetz

Voor mijn directe doelgroep is mijn e-mailadres ook niet geheim.

Ik heb voor dit formulier gebruik gemaakt van een bestaand formulier en dat aangepast aan mijn wensen. Tot zover werkt het goed. Ik heb van de maker van dat formulier toestemming om het te gebruiken. Voor de verwerking van het formulier wordt een CGI-script aangeroepen (dat ik overigens niet heb). Dat script presenteert de ingevulde data in een e-mail aan mij. Maar dat script loopt via een account van de maker van het formulier.
Ik ontvang de data dus wel, maar vind het niet netjes dat ik gebruik maak van een abonnement van de maker op de server die de data verwerkt.
Wat zijn mijn alternatieven?

Vriendelijke groet,
Guido

Hoi,
Sorry vandaag weinig tijd gehad maar een CGI script komt meestal van uw provider ( en het script kijg je zeker niet) dus weinig aan te veranderen.Zal morgen eens kijken om een vbtje te maken
Het zou leuk zijn om een schermopname van uw bestaand formuliertje te maken, dan heb ik een idee van uw kleur en uw invulvakken, en een email waar de antwoorden naartoe moeten (dit hoef je hier niet te doen maar in uw profiel op help mij)
Voorlopig kan ik u niet verder helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan