• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invulformulier met keuzerondjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobTHMG

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Ik wil een observatielijst maken (voor onderwijs) waarbij ik wat is zie wil scoren(aanvinken):
onvoldoende - matig - voldoende - goed .
Dit zou ik willen doen met et keuzerondjes :
als ik een keuzerondje aanklik (vinkje gaat aan) moet er op een ander werkblad waar ik de data verzamel in een specifieke cel de waarde komen te staan (klik ik onvoldoende dan waarde 1 / klik ik matig= waarde2/ klik ik voldoende = waarde 3/klik ik goed = waarde 4/ klik ik n.v.t. = waarde 0)
Als ik een optie (4 op een rij) corrigeer, moet de waarde in de cel evenzo wijzigen.

Ik heb een voorbeeld hier op het forum gevonden, maar
ik kan de achterliggende macro's of functies niet te zien krijgen, zodat ik het niet kan aanpassen voor mijn te ontwikkelen observatie-instrument.
Het voorbeeld geeft het resultaat van het aanklikken naast de 4 rondjes. Ik wil het resultaat op een volgend werkblad kunnen plaatsen (het werkblad waar ik alle data wil verzamelen)

Als één van jullie mij de achterliggende codes zou kunnen tonen, zou ik enorm geholpen zijn en verder kunnen.

Rob

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Verwacht je ook een plaatje terug?

Beste,
De macro aanleveren zal het probleem niet zijn, maar zie de opmerking van Axcel, met plaatjes moet je in een photoshop forum zijn. (of had je de hint niet begrepen???)
In een excel forum plaats je een excel vbtje. De meeste helpers zitten echt niet te wachten om alles na te kloppen op hun tokkelbord.

Blijkbaar heb je nog geen voorbeeld waarin je opzet duidelijk is.
Heel misschien kan je iets doen met de bijlage.
Klik op het logo voor de handleiding.
Je ziet maar of je er iets mee kan.

Bijlagen

Wieter,
dank voor het delen van je bestand. Ik ga dat bestuderen. Ziet er bruikbaar uit.
Eé vraag waar je mij wellicht mee kan helpen; hoe zet ik de score van het keuzerondje om in een getal, zodat ik n.a.v. de scores een grafiekje kan laten ontstaan.

Maar in ieder geval dank voor dit bestand.

Rob

Rob,
Mijn vorige bijlage was eigenlijk: "Met een kanon op een mug schieten."
Hoewel je opzet nog altijd niet echt duidelijk is, heb ik een nieuwe voorzet gemaakt.
Misschien heb je iets aan de nieuwe bijlage.

Bijlagen

dank

Wieter, dank voor je voorbeeld.
Ik was een paar dagen in het buitenland. Vandaar de verlate reactie
ik kan denk ik vooral de =als code goed gebruiken.
en het de codes achter de grafiek helpen mij ook.

Als ik verder ben laat ik je het weten.
groet,

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan