invulformulier op webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ri@

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Berichten
110
Hallo,

Ik heb voor mijn website een invulformulier gemaakt volgens de gebruiksaanwijzing van dreamweaver4.
Als ik op de knop "verzenden" druk opent zich outlook express en dan staan het e-mail-adres en de onderwerpregel al ingevuld. Echter, het berichtenveld is leeg. Hoe krijg ik het voor elkaar dat, als iemand het formulier invult en verstuurt, de gegevens bij mij terechtkomen.

Ik heb het volgende script gebruikt:
<form name=aanvraagformulier onsubmit="return submitForms()"
action="mailto:naam@domein.nl?subject=reactie"
method=post encType=text/plain>

Kan mij iemand vertellen hoe ik zo'n formulier aan de praat krijg?

bij voorbaat dank
groetjes, Ri@
 
<form action="mailto:xxxxx@xxxxx.nl" method="post" enctype="text/plain" name="Verzenden" id="Verzenden">
 
Ik heb je raad opgevolgd, maar helaas zonder resultaat.
Ik zal het bestand hierbij voegen. Misschien kan er iemand naar kijken om te zien wat ik verkeerd doe.
 

Bijlagen

  • pagina_sponsoren.zip
    2,3 KB · Weergaven: 26
Probeer het nu eens.
je moet alleen nog even het e-mail adres veranderen.
 

Bijlagen

  • pagina_sponsoren.zip
    2,3 KB · Weergaven: 24
Beste Heinikken,
Nee het werkt nu nog minder, want nu heeft de mail geen onderwerp. Ik heb al contact gehad met de hostserver. Je hebt daar een script voor nodig dat niet door de server ondersteund wordt. Ik zoek gewoon nog verder en als ik de oplossing heb zet ik hem hierbij. Er zijn meer mensen met dezelfde vraag.
In elk geval bedankt.
 
Maar lukt het versturen zelf wel?

En de provider doelde zeker op een cgi script?

Ik heb namenlijk ook hetzelfdep robleem gehad, en heb dat nu opgelost dmv een .asp script.

Ik kan m wel even posten hier, ik weet niet of je er bekend mee bent? Anders wil ik m evt ook wel aanpassen voor je zodat we dat kunnen proberen..
 
Hallo
Het versturen lukt in zoverre dat outlook express geopend wordt met daarin het e-mail adres en de onderwerpregel al ingevuld. Het berichtenvak blijft leeg.

De provider had het inderdaad over een cgi-script. In eerste instantie had hij me dat ook toegestuurd. Dat werkte echter niet en nadat ik gebeld had zei hij dat ik dat script niet kon gebruiken, want dat gold niet voor mij.
Ik weet ook niet precies wat voor abonnement we hebben, daarvoor moet ik de systeembeheerder raadplegen, waarvoor ik als vrijwilliger de website bijhoud.
PHP, ASP en SQL worden niet op de server ondersteund.
Ik zou ook niet weten wat het is.
 
Laatst bewerkt:
tja als dat allemaal niet wordt ondersteund houd het een beetje op volegns mij......
dan blijft alleen de eerder besproken optie over. Hoe erg is het dat je geen subject mee kan geven?
 
Hier een uitleg van een formulier zonder scripts.
 

Bijlagen

  • een formulier op je website.zip
    30,1 KB · Weergaven: 44
@hanna
het kan zijn dat ik wat mis hoor maar er staat nergens wat voor properties je dan in moet vullen?

En in feite is het toch een uitgebreide beschrijving van je eerdere post? Of heb ik het mis
 
Dan moet je maar eens beter lezen, op pag.3 staat het uitgelegd, voor DW en niet de uitleg in HTML.
 
Hanna,
Bedankt voor je reactie. Maakt het nog verschil of je met of zonder template werkt. Aan mijn pagina, waarin het formulier staat, hangt namelijk al een template. Die kan ik niet veranderen, want dan gaat de rest van mijn website de mist in.
Verder is mijn formulier is op dezelfde manier tot stand gekomen. Ik begrijp alleen niet goed welke 2 pagina's aan elkaar gelinkt moeten worden. In jouw voorbeeld wordt 2 keer over week3a.html gesproken en vervolgens staat er dat er op week3.html een link naar die pagina gemaakt moet worden. Wat komt er dan op pagina week3.html te staan?
 
Hoi Ria,

Dat heeft eigenlijk niets met jou te maken maar met de cursus waar dit stukje uitleg uitkomt.

Dat staat hier; http://www.solveg.nl/dreamweaver.html
op week3 klikken.

Je kunt altijd een formulier in een template zetten als je maar precies werkt.

((• Sla de pagina op als week3a.html. Maak op week3.html een link naar week3a.html (in de editable region). ))
Dus dit stukje moet je maar overslaan.

Succes
 
Ik ben er nog niet uit. Als ik het formulier invul op de link die jij aangeeft, gebeurt het zelfde als bij mijn formulier. Het berichtenvenster blijft leeg. Daar zou toch in moeten komen te staan wat je ingevuld hebt?

Wil jij mijn formulier eens invullen en versturen. Ik ben benieuwd of er iets in staat als iemand het vanaf een andere pc verstuurt. Je mag gewoon fictieve teksten invullen.
 

Bijlagen

  • pagina_sponsoren.zip
    2,4 KB · Weergaven: 25
Heb je dit goed gelezen

Je kunt er voor kiezen om de gegevens direct naar je emailadres te laten sturen en dat is wat wij in de eerste oefening zullen gaan doen. Iemand die zo'n formulier invult in Explorer krijgt een melding dat door het versturen van het ingevulde formulier zijn/haar email-adres bekend wordt bij de ontvanger.



Hierna volgt er evt. een scherm waarin iemand het e-mailprogramma moet aangeven dat hij/zij gebruikt. En daarna een scherm waarop na een paar seconden 'JA' kan worden gekozen. De e-mail komt dan in Postvak-UIT van het mailprogramma te staan en zal de eerstvolgende keer dat er post verwerkt wordt, verstuurd worden.
Ook in Netscape zal er een extra scherm verschijnen bij deze methode. Het is dus niet de ideale methode maar als je provider geen CGI-script aanbiedt kun je je er wel mee
 
Je kunt hier er makkelijk een maken, ga naar

www.formgenerator.nl

en daar meld
je je aan en daar kunt je heel makkelijk een eigen formulier maken.
De gegevens die ingevoerd worden worden dan in een e-mail verstuurd naar
het e-mail adres die je heeft ingevuld.

Als je wilt dat je geen e-mail krijgt met de gegevens moet je een formulier in
PHP maken, en de gegevens vervolgens in je database op laten slaan,
maar dan moet je wel een pagina maken waarin die gegevens getoond
worden.

Hoe het in php moet kan ik zo niet uitleggen, dat is een te lang verhaal, maar
als u PHP en MySQL leert dan kunt je dat makkelijk maken.
 
Beste mensen,
Het heeft even geduurd, maar ik ben er uit. Alle goede raad van Hannah opgevolgd. Als ik zelf het formulier invul blijft het berichtenvak leeg. Als ik de mail verstuur, komt ie ook leeg aan. Daarom kon ik het niet zelf testen. Hannah heeft het ingevuld en verstuurd en het kwam zowaar bij me aan. Dus het werkt wel.
Hartelijk dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan