Invulformulier voor Worddocument

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hojo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hojo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
Ik wil graag een formulier ontwerpen in Exel waarop eenvoudige gegevens worden ingevuld.
Die gegevens moeten dan in een Word-sjabloon terechtkomen (liefst door het klikken op een knop in Exel) om uiteindelijk een document af te drukken.

Dat werkt andersom:
door in Word gebruik te maken van de optie: " Afdruk samenvoegen"
ga je vanuit een word-sjabloon gegevens ophalen uit een excel-bestand.

Hoe je die gegevens in dat Excel bestand krijgt is natuurlijk een andere kwestie.

Samenvoegen van Excel-gegevens vanuit Word is geen probleem.
Het moeilijke (voor mij toch) is vanuit Excel gegevens door een eenvoudige actie (bvb klikken op een knop) overzetten in een Worddocument.
Ik vermoed dat er wat VBA aan te pas moet komen.

Samenvoegen van Excel-gegevens vanuit Word is geen probleem.
Het moeilijke (voor mij toch) is vanuit Excel gegevens door een eenvoudige actie (bvb klikken op een knop) overzetten in een Worddocument.
Ik vermoed dat er wat VBA aan te pas moet komen.

Blijkbaar is het onmogelijk om van Excel een WOrd document te sturen.

afdruksamenvoegen

Het is heel simpel om een adressenbestand (in excel) samen te voegen in een Worddocument, als je dat bedoelt.
bij deze een praktische youtube fragment om dat stapsgewijs op te volgen. Dit proces gebruik je voor het samenstellen van een brief (die vaste en variabele stukken bevat). Bijvoorbeeld brief naar je leden, naar je studenten, naar je personeel om iets gezamenlijks mededelen, ieder ontvangt de brief met eigen naw gegevens, en de eventeule andere persoonlijke kenmerken.

http://www.youtube.com/watch?v=qN-kChttg14
groetjes Parviz

Hojo gaf zelf aan dat samenvoegen vanuit Word geen probleem was... Het ging hem om de omgekeerde weg. Op zich kan dat wel, maar inderdaad via VBA. De basiscode daarvoor is iets als:
Code:
Sub OpenWordDoc()
'In order to use this code you must set a reference to the Word object library by doing this. 
'In the VB Editor click Tools, References. Then search for Microsoft Word n.n Object Library
Dim wdApp As Word.Application, wdDoc As Word.Document

On Error Resume Next
Set wdApp = GetObject(, "Word.Application")
If Err.Number <> 0 Then 'Word isn't already running
	Set wdApp = CreateObject("Word.Application")
End If
On Error GoTo 0

Set wdDoc = wdApp.Documents.Add("C:\temp\anytemplate.dot")
wdApp.Visible = True

'You can now do whatever you like with the Word document e.g.
wdDoc.PrintOut
wdDoc.SaveAs "C:\temp\hello.doc"
wdDoc.Activate

Probleem dat je overhoudt, is dat je gegevens wilt wegschrijven. En dat wordt een stuk lastiger, want hoe bepaal je waar de verschillende cellen moeten komen. Daarom is samenvoegen een heel stuk simpeler...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan