Invulformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

giedoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo,
Voor het actualiseren van een bestaand programma voor de opslag van goederen, heb ik volgende vraag.
Ik heb reeds een invulformulier (met o.a. fldfirma, fldadres, fldproduct, flddatum) op basis van tabel klant (tblklant). Aangezien de verdeling van de goederen afhankelijk is van een complexe reglementering, moeten de gegevens van het invulformulier in verschillende tabellen opgenomen worden.
Is het mogelijk (en hoe) om de gegevens van een invulformulier te verdelen over meerdere tabellen. In één geval zou 1 gegeven (fldproduct) in meerdere aparte tabellen ingevuld moeten worden.
Bedankt voor de reacties.

Wat jij wilt kan wel. Het lijkt me alleen wel verstandiger dat je je database normaliseert.
Kijk op wikipedia als je niet weet hoe.

In een genormaliseerde database worden er geen gegevens dubbel opgeslagen(redundantie) en worden je queries eenvoudiger; je database wordt makkelijker te onderhouden. Het lijkt nu makkelijker om voor een snelle oplossing te kiezen maar verderop zou je willen dat je database genormaliseert was.

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als de firma niet 1 maar meerdere producten gaat leveren? dan moet je je database weer aanpassen.
Denk hierbij ook aan het splitsen van je database in een frontend en een backend. Even zoeken op deze site geeft je daar veel informatie over!

HTH:D

Bedankt voor deze nuttige informatie. Ik zoek het even op.

Giedoo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan