Invulformuliern gemaakt met Acrobat Pro vullen met gegegens uit database via VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter dilo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dilo

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2015
Ik ben er nog steeds niet uit

In Acrobat Pro heb ik een invulformulier gemaakt(als voorbeeld Giften.pdf)
Ieder van de personen uit mijn database wil ik zo'n invulformulier mailen en vragen dat gevuld terug te sturen
In het formulier wil ik de naam en de gift van vorig jaar zelf al ingevuld hebben voor ik het formulier verzend.
Mijn idee is dit:
Loop door het personenbestand
Lees het formulier in via VBA
Vul de naam van de persoon en de gift van vorig jaar in
Sla het formulier onder een naam met een nummercode van de persoon op
Stuur een mail met uitleg en als bijlage het invulformulier naar de persoon

In Access zal ik dus een verwijzing moeten maken naar Acrobat Access 3.0 type llibrary
en ik zal een stukje code moeten schrijven

Ik denk aan iets als

Sub vullen()

Dim AcroApp As Acrobat.CAcroApp
Dim GiftPDF As Acrobat.CAcroPDDoc
Dim rst As Recordset

Set AcroApp = CreateObject("AcroExch.App")
Set rst = CurrentDb().OpenRecordset("DeGevers")
Set GiftPDF = CreateObject("AcroExch.PDDoc")
Do While Not rst.EOF
GiftPDF.Open ("C:\mijndirectory\Gift.pdf")

'hier moet dan zoiets komen als
'GiftPDF zijn variabele die betrekking heeft op de naam wordt nu gevuld met rst!naam
'GiftPDF zijn variabele die betrekking heeft op vorige gift wordt nu gevuld met rst!vorigegift

If GiftPDF.Save(PDSaveFull, "C:\mijndirectory\Gift-" & rst!persoon_id & ".pdf") = False Then
MsgBox "opslaan van pdf voor " & rst!naam & " is mislukt"
End If
GiftPDF.Close
rst.MoveNext
Loop

AcroApp.Exit
Set AcroApp = Nothing
Set GiftPDF = Nothing

MsgBox "Klaar"
End Sub

Ik heb echter geen idee hoe ik die variabelen kan vullen met mijn gegevens

Kan iemand mij op weg helpen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom gebruik je de mailing functie van Access niet? Die kan zowel mails versturen met invulvelden (zoals jouw voorbeeld) en die vervolgens ook netjes importeren.

P.s.
Wil je code opmaken met de CODE knop?

Het invulformulier dat ik gebruik is wel wat ingewikkelder dan het voorbeeld en niet alle ontvangers van de mail hebben de beschikking over Word.
Om het zo simpel mogelijk te maken voor de lezer wil ik juist pdf gebruiken.
In het scherm komt ook een knop om het formulier te laten afdrukken en één om het formulier naar een database op het web te laten sturen, waar de gevulde gegevens dan in een database worden opgeslagen.
Al deze acties gaan me wel lukken, het probleem zit alleen in het via VBA vullen van bepaalde gegevens per gebruiker in het pdf-formulier

Hoe ga je de ingevulde gegevens van het PDF-bestand uitlezen ?

Hoe ga je de ingevulde gegevens van het PDF-bestand uitlezen ?

dit is nog niet zo'n probleem, uit de database waarin de gegevens worden opgeslagen zijn naar ik denk wel de gegevens te halen.
het eerste probleem is hoe maak ik van 1 pdf-bestand x verschillende kopieën, waarin dus bij iedere kopie de al bekende gegevens van een andere persoon zijn ingevuld en hij/zij dus alleen de nieuwe gegevens hoeft in te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan