• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invulkleur cel(len) afhankelijk van hexadecimale kleurcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Op een werkblad geef ik (handmatig) het vak met daarin het huisnummer van het pand een
kleur afhankelijk van de code zoals vermeldt in de lijst op een ander werkblad "adressen"

Is dit ook te verwezenlijken via voorwaardelijke opmaak?

Friend

Bijlagen

Ik begrijp niet hoe je een huisnummer kunt koppelen aan een code. Dan moet je ook combinaties van letters gebruiken.

Beginnen met
> Alleen cellen opmaken met
Celwaarde = $I$7 | Opmaak > kleur kiezen (Opmaak) | Van toepassing op =$F$5:$F$17 (is bereik)
In kolom F staan dan de huisnummers. In Kolom I de letters. Kun je ook met een verwijzing te maken naar het blad adressen met =adressen!A1 (voorbeeld).

Bekijk bijlage Objectkleur I.xlsx

Laatst bewerkt:
De ingestelde opmaak in een voorwaardelijke opmaak regel is statisch. Wil je andere opmaak, dan moet je een nieuwe opmaakregel toevoegen.

Het kan wel, maar ik heb daarvoor de opmaak van je blad een beetje gewijzigd (geen samengestelde cellen). Voor elke kleur moet je een aparte VO-regel aanmaken.

Bijlagen

als je met het voorbeeld van Alex geholpen bent prima, maar als je met veel meer kleuren en voorwaarden wil werken dan lijkt mij vba een logische keus.

laat het even horen.

Senso,

Heel hartelijk dank voor je reactie en je input:thumb:

De combinatie van straat en huisnr is wat ik wil bereiken.

Thanks

Friend

Jan Karel,

Heel hartelijk dank voor je reactie en input:thumb:

Ja ik ben mij ervan bewust dat ik meerdere opmaak regels nodig heb.
Maar in dit geval niet zo erg. Ik werk denk ik met maximaal 5 a 6 kleuren.

Friend

Sylvester-Ponte,

Hartelijk dank voor je reactie en bijdrage en opmerking:thumb:

Voor alsnog zal ik niet met meer dan 5 a 6 kleuren werken.

Per kleur wel verdeeld over meerdere cellen.

Friend.

Alex,

Heel hartelijk dank voor je reactie en voorbeeld in het bestand:thumb:

Dat is eigenlijk prima voor wat ik voor ogen heb.
Jij benoemt alleen dat het niet geschikt is voor samengevoegde cellen.
In mijn voorbeeld wordt de kleur echter over meerdere cellen verspreid.
In mijn originele bestand hebben we het over een 60 tal adressen.
Dit kan ik mijn inziens oplossen door meerdere regels per kleur gericht op de juiste cellen aan te maken.
Dat zijn wel een aantal regels maar als het zo moet dan maak ik ze.

Dus eigenlijk prima zou ik denken of zou dit dan met vba moeten als ik de input van Sylvester-Ponte lees.

Friend

Laatst bewerkt:
Friend, als je jouw ingestuurde bestand wat meer representatief maakt , krijg je ook meer representatieve oplossingen aangereikt.
laat vooral zien wat het begin is en wat het resultaat moet worden.

Laatst bewerkt:
Sylvester-Ponte,

Begrijp wat je zegt. Probeer het altijd in een klein bestandje weer te geven en werk het dan in mijn eigen bestand uit.
Het is eigenlijk niet zo moeilijk.

De adressen/panden staan getekend in excel beetje met breedte en hoogte van kolommen en rijen gespeeld zodat het een pandje lijkt. vandaar dat ik de kleur over verschillende cellen toepas.

Een nieuw voorbeeld bestandje toegevoegd met alvast 2 x de code van Alex erin.

We zullen proberen completer te zijn.

Thanks,

Friend

Bijlagen

Ik heb 2 kleuren ingesteld in je nieuwe voorbeeldje. Ik heb wel weer de samengestelde cellen verwijderd.
Dit compliceert het instellen van VO nogal namelijk. De uitkomst lijkt mij visueel hetzelfde.

Bijlagen

Alex,

Heel hartelijk dank voor je bestand en aanvulling met de voorwaardelijke opmaak.
Zo werkt het prima, maar inderdaad wel even doorzetten met het aanmaken van de regels.

Dank voor al je input!!

Friend

Laatst bewerkt:
Sylvester Ponten,

Hartelijk dank voor je opzet en uitwerking.

Dat werkt wel heel mooi met de macro :thumb:
(het extraatje als een adres niet in de lijst voorkomt met dan de opmerking in de cel is ook luxe:)

Nogmaals dank!

Friend

Laatst bewerkt:
In het bestand van @Sylv_P

Code:
Sub M_snb()
  sn = [Tabel3]
  sp = Blad1.UsedRange

For j = 1 To UBound(sp)
    For jj = 2 To UBound(sp, 2)
      For jjj = 1 To UBound(sn)
        If sn(jjj, 1) = sp(j, 1) & " " & sp(j, jj) Then Exit For
      Next
      If jjj <= UBound(sn) Then Blad1.UsedRange.Cells(j, jj).Interior.Color = Blad2.Cells(InStr(" lven", sn(jjj, 2)), 5).Interior.Color
    Next
  Next
End Sub

snb,

Hartelijk dank voor je reactie en code:thumb:

Bijzonder knap hoe jullie dit allemaal kunnen.

Ga proberen het te begrijpen. Dit is buiten mijn league:o

Misschien, indien het er is, kan je mij alleen zeggen het voordeel of het nadeel tussen de beide codes.

Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan