• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invullen aanvullende informatie naar email en toekennen opleiding op naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ray88

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2022
Morgen,

Ik ben druk bezig met het opzetten van een lijst voor BHV trainingen.
Hierbij wil ik dus een optie hebben om een mail te versturen naar de mensen die zich hebben aangemeld, hierin dan datum en training (aanhef op naam is ook wel fijn)
Verder heb ik een dropdown met traingen en die wil ik het 2de tab overzicht trainingen dan aanvinken, bijvoorbeeld training reanimatie gedaan dan een vink bij reanimatie. Het is heel veel en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bijgevoegd vind je het bestand zoals deze nu is, verwijzing naar mail is er al alleen kan ik niet aanvullende informatie in de body zetten op een of andere manier.

Bijlagen

Eerste aanzet.

Code:
Sub hsv()
Dim sv, i As Long
With Sheets("BHV registratieformulier")
sv = Range("a13", Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)).Resize(, 8)
  For i = 1 To UBound(sv)
    If sv(i, 2) <> "" Then
      With CreateObject("Outlook.Application").createitem(0)
          .To = sv(i, 6)
          .Subject = sv(i, 7)
          .body = "Beste " & sv(i, 2) & " " & sv(i, 3) & "," & String(2, vbCrLf) & "Op " & sv(i, 1) & " is er de cursus " & sv(i, 7)
          .display
          '.send
      End With
     End If
    Next i
End With
End Sub

Hee Harry, heel erg bedankt volgens mij gaat dit via de Developer of niet?? Die optie heb ik hier niet. Lekker handig ik weet het

thx mijn kennis voor outlook is niet zo erg dat ik de weg weet te vinden, sorry

Dat zal de code dan ook geautomatiseerd voor je doen.

sorrry dacht veel te weten van office maar dat valt dus zwaar tegen waar zet ik die code nu, in outlook ok maar waar kan die vinden?

In je Excel, macro's toestaan.
Alt+F11 drukken; menu invoegen→module.
In het grote witte vlak de code plakken en sluiten.
Met Alt+F8 of met een knopje kun je de code uitvoeren.

thx ik ga het morgen proberen, ik heb hier niet eens de rechten om de macro's toe te staan

na veel pogingen mocht ik eindelijk daar waar ik moest zijn en het is gelukt. THX. bestaat er een optie om deze nu toe te wijzen aan een link/knop. De toekomstige gebruiker heeft niet veel verstand van excel dus wil het zo makkelijk mogelijk maken

Je kan b.v. een vorm op je blad zetten; Menu Invoegen → illustraties → Vormen.
Als je vorm op het blad staat doe je daar een rechtermuisklik op en dan "Macro toewijzen" en OK.

Een kleine wijziging lijkt me wel zo handig om niet steeds dezelfde mensen een mail te sturen.
Deze aanpassing zet in kolom H "verzonden".
Code:
Sub hsv()
Dim sv, i As Long
With Sheets("BHV registratieformulier")
sv = .Range("a13", .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)).Resize(, 8).Value2
  For i = 1 To UBound(sv)
    If sv(i, 2) <> "" And sv(i, 8) = "" Then
     sv(i, 8) = "verzonden"
      With CreateObject("Outlook.Application").createitem(0)
          .To = sv(i, 6)
          .Subject = sv(i, 7)
          .body = "Beste " & sv(i, 2) & " " & sv(i, 3) & "," & String(2, vbCrLf) & "Op " & sv(i, 1) & " is er de cursus " & sv(i, 7)
          .display
          '.send
      End With
     End If
    Next i
 .Range("a13", .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)).Resize(, 8).Value2 = sv
End With
End Sub

En als je nu ".display" weghaalt en de apostrof weghaalt voor .Send gaat de mail automatisch de deur uit.

heel erg bedankt dit werkt heel erg goed, nu zit ik alleen nog met de toewijzing van een training van het eerste tab op het 2de

het gaat er voornamelijk om dat er een notitie komt dat de persoon de training heeft gedaan, liefst met datumnotitie.

Middag Harry dat is inderdaad hetgene waar ik naar zoek, hoe heb je die verwijzing ingezet?

De code die erin staat is niet de laatste code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan