• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invullen aanvullende informatie naar email en toekennen opleiding op naam

Status
Niet open voor verdere reacties.
op het moment dat ik dat doe blijft de error erin staan

Plaats dan je document zoals deze nu is.

Ik heb het document BHV keuze trainingsdag Q1 bekeken.
In de code kloppen de bladnamen niet en dit is ook fout:
Code:
.attachments.Add "CC:\Users\r.zwart\OneDrive - Action\Desktop\BHV folder/bijlagenaam.pdf"
Die CC: zal C: moeten zijn en die / moet een \ zijn.

Laatst bewerkt:
thx die 2de had ik helemaal overheen gekeken, maar
With Sheets("BHV keuze trainingsdag Q1.xlsm")
herledi die naar de pagina of naar het gehele document?

Dit kan helemaal niet:
Code:
With Sheets("BHV keuze trainingsdag Q1.xlsm")
Die .xlsm moet weg zoals ik al eerdere zei.
WIth Sheets wijst altijd naar een werkblad.

Omdat een werkblad met die naam niet bestaat.

als het goed is verwijst hij naar BHV keuze trainingsdag Q1, dit is een bestaand werkblad volgens mij

Je kan eenvoudig zien dat dat niet zo is:
Bestaat niet.jpg

ik heb het gezien, had ze al aangepast, hier heb ik nu ook geen problemen meer mee, zit nu met de bijlage. Die moet gekozen worden uit diverse pdf files maar krijg hier iedere keer een foutmelding op. Er staan hier 4x pdf bestanden in en zal deze moeten kiezen nav invulling eerste scherm

Bijlagen

• foutcode attachment.jpg
    foutcode attachment.jpg
    122,9 KB · Weergaven: 4
Als je zegt een foutmelding te krijgen moet je er ook bij vertellen welke dat dan is.

de tekst in het geel loopt hij op vast.
deze gaat naar een pad in mijn map waar alle bijlage opgeslagen staan onder dezelfde naam als de rest

Dat is niet de foutmelding.

hij doet alles, noteert netjes de tekst in 2de tabblad maar wil niet de mail met bijlage, gebaseerd op de desbetreffende training, versturen.

Nogmaals, wat is de foutmelding die je krijgt.

Zoek het pdf bestand eens handmatig op en met een rechtermuisklik klik je daarna op eigenschappen.
Achter "Locatie" de regel selecteren en kopiëren en plaatsen in de code.
Kan niet mis gaan.

En onderstaande zal ook wel niet kloppen
Code:
s0 = ThisWorkbook.Path & "\/BHV.jpg"

ik begrijp dat ik een bepaalde map bij kan voegen via die optie maar dan zal het om een specifieke pdf gaan en niet een die gekoppeld zit aan het keuzemenu.

Ik kan hem nu dus invullen en hij zet hem over in overzicht traingen. Probleem nu is dat er geen mail verstuurd word.

@harry moet ik hier ook het pad inzetten naar de .png?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan