Anton Noordam
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 okt 2008
Hallo,
Sinds kort ben ik lid en vind deze site erg interessant en heb al veel geleerd.
Als VBA hobby-ist heb ik een vraag over een invulbox.
In excel wil ik een invulbox oproepen als een getal getypt wordt in cel A10 een zgn "item nr."
Dit ingetypte getal zoekt in een ander tabblad met een verzameling materialen d.m.v. de functie vertikaal zoeken naar hetzelfde item nr en kopieert diverse gegevens rechts van cel B10.
In de invulbox die verschijnt nadat in cel A10 een getal geypt is, wil ik een getal in kunnen vullen dat geplaatst wordt in de cel rechts van A10 dus B10. Dit in te vullen getal is het aantal.
Als het ingetypte getal in cel A10 wijzigt en er wordt een ander getal in deze cel getypt verschijnt de invulbox ook.
Dit werkt inmiddels volgens onderstaande gegevens. De macro staat in VBA in tabblad 1 omdat deze alleen voor dit tabblad toegepast mag worden.
De vraag is nu, als het getal wordt gewist in cel A10, mag de invulbox niet verschijnen.
Hoe is dit te realiseren?
VBA begin
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("A10:A20")) Is Nothing Then Exit Sub
Target.Offset(0, 1).Value = InputBox("Vul het aantal in:")
End Sub
VBA einde
Alvast hartelijk dank voor de aankomende reactie.
Met vr groet
Anton
Sinds kort ben ik lid en vind deze site erg interessant en heb al veel geleerd.
Als VBA hobby-ist heb ik een vraag over een invulbox.
In excel wil ik een invulbox oproepen als een getal getypt wordt in cel A10 een zgn "item nr."
Dit ingetypte getal zoekt in een ander tabblad met een verzameling materialen d.m.v. de functie vertikaal zoeken naar hetzelfde item nr en kopieert diverse gegevens rechts van cel B10.
In de invulbox die verschijnt nadat in cel A10 een getal geypt is, wil ik een getal in kunnen vullen dat geplaatst wordt in de cel rechts van A10 dus B10. Dit in te vullen getal is het aantal.
Als het ingetypte getal in cel A10 wijzigt en er wordt een ander getal in deze cel getypt verschijnt de invulbox ook.
Dit werkt inmiddels volgens onderstaande gegevens. De macro staat in VBA in tabblad 1 omdat deze alleen voor dit tabblad toegepast mag worden.
De vraag is nu, als het getal wordt gewist in cel A10, mag de invulbox niet verschijnen.
Hoe is dit te realiseren?
VBA begin
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("A10:A20")) Is Nothing Then Exit Sub
Target.Offset(0, 1).Value = InputBox("Vul het aantal in:")
End Sub
VBA einde
Alvast hartelijk dank voor de aankomende reactie.
Met vr groet
Anton