invullen van een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

markwat

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2011
Graag wil ik kiezen uit ComboBox maar tegelijk ander textboxen invullen.
en berekening maken van BTW.
en dat naar cellen schrijven op invoerblad.
Vul nu alles in op het invoerblad maar ik wil het nu vanuit een UserForm in gaan vullen.
zodat ik minder hoef op te letten dat ik iets verkeerd in vult.
Wat Warme bakkertje hier onder heeft gezet is niet van toepassing op dit bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk maar eens bij Index en Vergelijken.

Ps. Naar aanleiding van je vraag op oplossing.be

Bijlagen

bedankt warm bakkertje maar dit is een geheel andere indeling graag een oplossing anders had ik hem niet geplaatst deze vraag.

Nu je vraagstelling plotseling niet meer zo crypisch is kan je hier al eens mee beginnen.

Bijlagen

Beste Rudi,

Bedankt voor de reactie.
Ik begrijp nu dat het niet duidelijk was. :o
Is het ook mogelijk om eerst de product omschrijving en daarna dat ik het aantal in kan vullen maar dan ook daarna nog kan wijzigen?
het zelfde geld voor de BTW deze moet ik soms naderhand aanpassen. op mijn InvoerSheet staat 6% in L:31 en 21% in L:32.
Ook graag dat ik de BTW laag/hoog gesplitst alleen op de InvoerSheet zichtbaar is Kolom L : M zoals in het eerste bestand.
Kan het ook dat het rechtstreeks weg worden geschreven zonder het te bereken?
Dit wil ik graag, zodat ik naderhand toch weer de offerte kan ophalen in de UserForm om er naderhand een factuur van te maken of om aan te passen.

Gr paul

Beste Rudi,

Bedankt voor de aanpassingen. Hij werkt bijna goed.
- Is het mogelijk dat de berekeningen real-time worden uitgevoerd in de invoersheet i.p.v. op verwerken te drukken.
- De laatste kolom L wordt niet weergegeven, hier staan de productnummers in.
- Om handmatig het excl btw bedrag aan te passen in de UserForm, en dat de rest van de berekeningen dan kloppen of is het beter om een extra kolom toe te voegen op de UserForm met de prijseenheid.
- Zie UserForm .JPG

Hoop dat het duidelijk is, kan ook het gehele bestand een keer mailen?
Al vast bedankt!

Groet paul

Bijlagen

• Userform.jpg
    Userform.jpg
    98 KB · Weergaven: 72
Productnummers verschijnen mee.
Eenheidsprijs kan aangepast worden op formulier. en alle prijzen passen aan.

Is het mogelijk dat de berekeningen real-time worden uitgevoerd in de invoersheet i.p.v. op verwerken te drukken.
Deze begrijp ik totaal niet.

Bijlagen

Beste Rudi,

Bedankt voor de verbeteringen. Werkt super met de productnummer en eenheidsprijs.
Met real-time bedoel ik, op het moment dat er in de userform iets wordt ingevuld dat dat dan ook direct verschijnt in de excel invoer sheet, zonder dat er eerst op verwerken geklikt hoeft te worden.
In de screenshot staat hoe ik de lay-out graag zou willen, ik kan deze naar je mailen, alleen moet dat wel prive, vanwege bepaalde informatie die erin staat.

Heel erg bedankt voor de verbeteringen.

Groetjes Paul

Een userform is de interface tussen gebruiker en werkblad. De bedoeling is dat alles voorbereid wordt op het userform zodat fouten vermeden worden en als alles naar wens is in 1 beweging wegschrijven naar het werkblad.
Wat jij wil schiet compleet voorbij de bedoeling van een userform en kan je evengoed alles rechtstreeks op je werkblad doen en heb je eigenlijk geen userform nodig.

Beste Rudi,

Daar was ik ook al achter gekomen.
Ik heb nu al een aantal jaren het op een werkblad ingevuld, maar blijf telkens behelpen.
maar is er geen mogelijkheid?
Ik wil het bestand naar je toesturen dan is het misschien iets over zichttelijker.
Dit wil ik wel alleen privé doen omdat al mijn gegevens instaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan