invulscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Joost,

Ik heb je voorbeeldje uit deze post ook gebruikt voor een eigen ontwerp.
Alles ging goed, aanpassingen gemaakt zodat alles naar wens was.
Totdat ik bedacht dat ik niet wilde dat de overige tekst niet verspringt als het document wordt ingevuld. Ik dacht dit op te kunnen lossen door tekstvakken in te voegen, en de bookmarks in die tekstvakken te zetten. Ik dacht dan dat de alles gewoon in die tekstvakken ingevuld zou worden, maar helaas werkt dat toch niet helemaal en ik krijg nu een foutmelding:
"Fout 5941 tijden uitvoering:
Het gevraagde lid van de collectie bestaat niet."

En in de foutopsporing bljikt dan dat het om deze regel gaat:
Set oRange = .Bookmarks(sBm).Range

Wat houd dit in en hoe kan ik dit oplossen?

ik ben er al uit, ik had de namen van de bookmarks niet goed 'meeveranderd'.
Het werkt alweer. :)

Hai, :D

Leuk om te horen dat het ook wat voor jou is!

Hahaha gelukkig maar want ik zat mij al af te vragen wat het kon zijn omdat dit dus eigenlijk gewoon moet kunnen!

Zal voortaan eens eerder naar beneden scrollen! :thumb:

Hoi Joost, ik heb nog een vraagje hierover:

nou zou ik graag bedragen willen laten invullen. Dat is opzicht niet zo'n probleem, maar als het kan zou ik ook graag willen dat er een berekening wordt gemaakt (in het document dus) mbv de ingevulde bedragen.

Ik dacht dit op te kunnen lossen door de ingevulde waardes in te laten vullen in een tekstvak (v/d werkbalk "formulieren") en vervolgens een berekening uit te laten voeren. Maar het invullen wil niet lukken want dan komt er een foutmelding mbt deze regel: "oRange.Text = sCtl"

Hé Bierje, :D

Ik heb even het voorbeeldje aangepast zodat het met de huidige formuliercode kan blijven werken...

Met een beetje zoeken zie je zo wat ik heb gedaan..:thumb:

Bijlagen

Hey Joost,

dat ziet er wederom weer eens goed uit!
Ik ga even het document induiken om uit te vogelen hoe je dat hebt gedaan.

Thanks! :thumb:

Joost hij gaat prima hoor.

Daardoor loop ik wel weer tegen een volgende wens aan: (die jij ongetwijfeld in vervulling kan laten gaan)

Ik heb dus ook een tabelletje met bedragen en de laatste regels zijn zo:

Reeds betaald €
Te betalen door u € 12,50

die laatste regel kan ook een min bedrag zijn, in dat geval krijgt men dus geld terug. Bestaat er een mogelijkheid om in het geval van een min bedrag het woord "betalen" automatisch te vervangen door "ontvangen"?

Geplaatst door Heinikken
Hey Joost,

dat ziet er wederom weer eens goed uit!
Ik ga even het document induiken om uit te vogelen hoe je dat hebt gedaan.

Thanks! :thumb:
Das mooi! Graag gedaan! :thumb:

Geplaatst door Heinikken
Joost hij gaat prima hoor.
die laatste regel kan ook een min bedrag zijn, in dat geval krijgt men dus geld terug. Bestaat er een mogelijkheid om in het geval van een min bedrag het woord "betalen" automatisch te vervangen door "ontvangen"?
Hmmz weer eens vergeten de scrollen..;)

Nou komt ie zoek de verschillen! :thumb:

Bijlagen

sodebillen,

is er iets wat jij niet in Word voor elkaar kan krijgen? :thumb:

Ik pas dit bericht maar even aan, kan je ook niet vergeten te scrollen ;)

Ik heb jouw veld nu gebruikt (bookmark aangepast natuurlijk) maar nu past ie het veld niet automatisch aan nadat alles ingevuld is.
Pas als ik op het veld rechtsklik en kies voor "Veld bijwerken" wordt de juiste zin gekozen.
Wat doe ik fout/vergeet ik?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Heinikken
sodebillen,

is er iets wat jij niet in Word voor elkaar kan krijgen? :thumb:
Weinig...zeer weinig! ;)

Ik pas dit bericht maar even aan, kan je ook niet vergeten te scrollen ;)

Ik heb jouw veld nu gebruikt (bookmark aangepast natuurlijk) maar nu past ie het veld niet automatisch aan nadat alles ingevuld is.
Pas als ik op het veld rechtsklik en kies voor "Veld bijwerken" wordt de juiste zin gekozen.
Wat doe ik fout/vergeet ik?
De tip van Flip:

Vergelijk mijn VBA-code eens met de jouwe?....je zult zien dat ik twee keer de velden dmv code (Activedocument.fields.update) update....

enne dat doe ik niet voor niets! :thumb:

Klein vraagje nav dit hele grote bericht.

Als ik nu een keuze rondje in een formulier plaats dan kan ik kiezen voor "enable" of "disable"

Maar als ik dan een formulier invul dan komt er op de plaats van het vinkje "waar" of "Onwaar" te staan terwijl ik alleen een "X" of een "rondje" wil zien.

Hoe kan ik dat aanpassen?
Of zijn deze waarde's hard geprogrammeerd en zijn die niet aan te passen?

Alvast bedankt voor het meedenken!!!

Ik heb ook een vraag

Hallo,

ik ben al een tijdje bezig om ook zo'n sjabloon te maken. Heb al wat gedaan maar het werkt niet als je het sjabloon opent. Als ik ALT+F11 doe is het VBA bestand wel toegevoegd.

Wil iemand eens kijken wat ik ben vergeten?

en waarom het niet werkt?

Bijlagen

Meneer Verdaasdonk,

Ik heb nu al een eigen user form gemaakt met boven genoemde informatie en voorbeeldje.

Wat ik nu nog graag zou willen toevoegen, is wanneer ik bijv. Een aantal vestigingen moet inkloppen, bijv 10 stuks, dat deze dan 10x vraagt naar het adres van die vestigingen.

Is dit te realiseren, en kun je voor mij een voorbeeldje maken, zodat ik daar verder mee kan knutselen?

Ik hoor het,

Mvgr,
Sander

Voeg het bestaand wat je nu hebt eens toe, dan begrijp ik misschien beter wat je bedoeld.

Gevoelige info even verwijderen svp.

Grz Weust

Topic uit 2005 is niet meer actueel, deze gaat dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan