invulvelden op formulier vanuit een matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik zoek een mogelijkheid om op een formulier en rapport dat op verschillende locaties gebruikt wordt op scherm de invulvelden namen te geven die locatie afhankelijk zijn. Voor de onderliggende tabel geldt uiteraard de bijbehorende naam uit de tabel.

Ik zoek dus een mogelijkheid om tabelveld1 op het formulier en rapport voor locatie 1 een tekst A te geven en voor locatie 2 een tekst B.

Bijkomstig probleem is dat de gebruiker op locatie zelf de te gebruiken namen moet kunnen geven, dus voorwaardelijke opmaak biedt geen soelaas.

Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt, helaas.... Een rapport is sowieso iets dat gegevens pressenteert. Dus mits goed ingevoerd, zie je de gegevens terug in je rapport. Maar wat het formulier moet doen?

Ik heb een database ontwikkeld oorspronkelijk bedoeld voor solo maar nu op meerdere locaties in gebruik.

Gevolg is dat een bepaalde checklijst (een 50 tal aanvink ja/nee velden) lokatie specifieke veldnamen heeft. Nu is die checklijst op andere locaties niet 1 op 1 toepasbaar ook al sluit de structuur wel goed aan en zijn de gegevens wel in 1 tabel te combineren. Omdat ik nu over wil gaan op een fe en een be om eenvoudig een nieuwe versie te kunnen invoeren, moet ook deze tabel naar de be en voor alle locaties gelden, dit is geen probleem.

Probleem is dat nu op scherm een naam voor het invuldveld ja/nee op het formulier gebruikt wordt die locatie specifiek is en ook op het locatierapport.
Ik wil dus het tekstveld dat bij het invulveld hoort verborgen houden en vervangen door een tekstblokje met de op die lokatie gebruikelijke naam.

Omdat in de verdere verwerking aantal met het aantal "nee" wordt gewerkt is het geen probleem dat deze in 1 tabel staan, de locatie is toegevoegd aan de tabel.

Komt er dus feitelijk op neer dat ik de tekst voor een label op wil zoeken in een matrix of een locatiespecifieke tabel.

Oplossing gevonden.
Het oorspronkelijke formulier geopend in ontwerpmodus, queryopbouw gestart, alle velden van bijbehorende tabel opgenomen en een querytabel toegevoegd die uit een tabel met veldbenamingen op basis van de lokatie de gewenste termen opzoekt. Ook deze velden toegevoegd en in de layout op vergrendeld gezet en voila, elke lokatie kan hetzelfde systeem gebruiken met de lokale termen.
Eerst nog met Iff zitten experimenteren maar helaas kun je daar niet mee in een tabel zoeken en om het voor iedere lokatie zelf te doen is wel erg omslachtig.

Nu alleen nog hopen dat er geen maximum aan het aantal velden is.......

En dat is er ;). Als ik het zo lees, ben je goed fout bezig. Maar omdat ik je verhaal nog steeds niet snap, komt waarschijnlijk doordat je een verkeerde aanpak hebt, kan ik er natuurlijk naast zitten. Zolang het maar werkt voor jou. Ooit ga je denk ik problemen krijgen met je opzet.

Kwam inderdaad problemen tegen. In het formulier werkte het maar als het formulier door een macro werd geopend voor toevoegen ging het fout.
Omdat verwijzen naar een tabel of query niet werkte maar naar een formulier een andere oplossing gevonden.
Het formulier /rapport dat de variabele teksten moet hebben wordt geopend vanuit een menu formulier dat bevat nu (verborgen en heel klein) de voor de betreffende lokatie van toepassing zijnde tekst en als het formulier wordt geöpend voor aanvullen, wijzigen, afdrukken of gebruikt in een overzicht, dan worden deze overgenomen uit het menuformulier waarbij in de query van dat menuformulier de tabellen gekoppeld zijn op lokatie.
Werkt perfect. Inclusief een invulblad waarop elke lokatie de gewenste termen kan invullen.
Het betreft een formulier met een 80-tal aanvinkvelden (per term gepaard) voor dagelijks gebruik waarvan maandelijks per vinkje een totaaltelling wordt gemaakt. Dit gebeurt op elke lokatie, alleen de termen die bij de verschillende vinkjes staan verschillen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan