Inwendige temperatuur in een laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
André schreef nog: "Mijn backups staat buitenshuis bij mijn zoon... die buitenshuis optie heb je daar aan gedacht...."
Hier heb ik zeker aan gedacht. Van sommige bestanden, die voor mij superbelangrijk zijn, heb ik backups elders in het land.
Bij brand of diefstal heb ik die bestanden tenminste nog.

Mijn halfjaarlijkse back ligt niet buitenshuis, maar wel losgekoppeld op een andere plaats. Onlangs heb ik, mss wel als overkill, ook nog SpiderOak geïnstalleerd en staan enkele voor mij vitale files ook nog in de cloud.

Zolang het maar niet je enige backup is... want af en toe lees je dat het in de cloud ook misgaat...

Nee. Zoals ik al eerder aangaf, een beetje overkill want ik heb dan 4 back-ups van die files.:o

Nou, eerlijk gezegd houd ik helemaal niet van in de cloud! Zelf heb ik daar ook negatieve ervaringen mee. Om die reden heb ik juist in de afgelopen week in heel ander e-mailprogramma in gebruik genomen, omdat het eerste programma automatisch met de cloud verbonden was. En daar gebeurden (voor mij tenminste) gekke onvoorspelbare dingen. Zoiets is helemaal niets voor mij. Ik wil alles zelf zo veel mogelijk in beheer hebben, en ermee kunnen doen wat ik wil!

Ik heb ook graag zelf controle. Heb echter nog geen ervaring met de cloud. Ik dacht echter dat het al zo'n gemeengoed was, dat het wel kon. Al heb ik wel Dropbox, welke ik eerst probeerde, er af gehaald omdat de NSA overal in wil kijken. SpiderOak versleuteld alles op je computer en kan er zelf ook niet bij (zeggen ze!). Aktief doe ik er ook niet veel mee. Ik doe dit ook maar voor enkele files.

Ik weet zelf weinig van servers, maar mijn schoonzoon wel. Heb ik niets eens aan gedacht. Hij heeft ook een server draaien. Mss moet ik daar idd naartoe.

Lokaal aankoppelen van een harde schijf, schijf op afstand of zelfs van een iso bestand die zich als lokale schijf gedraagt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan