• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inzetbaarheid berekenen vanuit meerdere waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghostwalker

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
62
Hallo Forumleden.

Ik zit helaas nog met 1 probleem.
Zoals te zien in bijgevoegd bestand moet ik het nog voor mekaar krijgen om het prognose werkblad gevuld te krijgen.

Wat er moet gebeuren is het volgende:
Het prognoseblad moet gevuld worden op basis van gegevens uit werkblad voertuigen, appelboek en persgegevens.

(Voorbeeld)
De leidinggevende voert bij het appelboek in of medewerker aanwezig is of niet dmv 1.
Aansluitend geven leidinggevenden aan welke voertuigen inzetbaar zijn dmv 1.
Tevens geven leidinggevende aan bij persgegevens wat voor rijbewijs medewerkers hebben.

Dan moet het prognoseblad gevuld worden.
Allereerst kijkt de cel hoeveel type voertuigen er aanwezig zijn (Werkblad voertuigen rij 44 t/m 48)
Dan moet de formule gaan rekenen van hoeveel chauffeurs er zijn en of ze het benodigde rijbewijs hebben.

Met WLS mag men WLS CHU en WLS ALK besturen
Met AHW mag men AHW besturen
Met 4-ton mag men YAP besturen
En met MB mag men MB besturen.

Bekijk bijlage 1e Pel.xlsx

Hopende kan iemand mij helpen,

Groetjes
Paul
 
VenA,

De post is niet een rechtstreekse referentie naar een eerder post van me. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/799907-cellen-kleuren-op-criterium-ingevulde-datum-en-tijd-%28transportplanning%29.

Want de transportplanning in de eerdere post hoeft niet gekoppeld te worden met deze post.

Wat er dus moet gebeuren is het volgende, (maar weet alleen niet of het ook daadwerkelijk kan:

Het tabblad "Prognose" moet gevuld worden met informatie uit de tabbladen "Appelboek, Voertuigen en Persgegevens"
Op de datum 30-12-2013 zijn er in principe 15 WLS CHU inzetbaar. Echter moet in de prognose gekeken worden of er ook chauffeurs voor in te plannen zijn. Dit aan de hand van de gegevens in het tabblad "Appelboek" en aansluitend in het tabblad "Persgegevens of de chauffeur ook het desbetreffende rijbewijs heeft.

Met WLS mag men WLS CHU en WLS ALK besturen
Met AHW mag men AHW besturen
Met 4-ton mag men YAP besturen
En met MB mag men MB besturen.

Hopende schept dit iets meer duidelijkheid.

Groetjes
Paul
 
Ik zit internet verder door te spitten naar een oplossing.
Is het misschien mogelijk om het bovengenoemde te bereiken door het gebruik van de formule:

Of zit ik dan verkeerd te denken?

Groet,
Paul
 
Forumleden,

Ik haal het tabblad met "persgegevens" weg.
De kolommen van "persgegevens" heb ik nu in het tabblad "appelboek gezet".
Zodoende zijn er nog maar 3 tabbladen en ik ga proberen of ik de =sommen.als functie kan gebruiken.

Als iemand nog een idee of oplossing heeft dan hoor ik het graag.

Bekijk bijlage 1e Pel - kopie.xlsx

groetjes,
Paul
 
Waar ik dus naar op zoek ben is het volgende:

Zoals te zien is in de bijlage Bekijk bijlage 1e Pel - kopie.xlsx heb ik 3 tabbladen.
1 Appelboek, 2 Voertuigen en 3 Prognose.

Uiteindelijk moet de uitkomst in het prognoseblad komen te staan.

In voertuigen heb ik in cel D44, 15x WLS CHU
In appelboek heb ik op 30-12-2013 1 chauffeur binnen met rijbewijs WLS.
Dus in prognose moet in cel B5 komen te staan dan ik maar 1 WLS CHU in kan zetten.

Het criteria zijn welke dag, of de chauffeur aanwezig is, en of die het betreffende rijbewijs heeft. En dat uiteindelijk de prognose bekend is.

Hopelijk verhelderd dit in mijn ogen complexe probleem.

Groet,
Paul
 
Goedemorgen,

Ik kom er helaas niet uit, iemand op het forum met de oplossing?

Groet,
Paul
 
Je kan deze eens testen al betwijfel ik of je hiermee alle problemen oplost:

Code:
=INDEX(Appelboek!$I7:$NO$19;VERGELIJKEN("j";Appelboek!$D$7:$D$19;0);VERGELIJKEN(B$4;Appelboek!$I$4:$NO$4;0))
 
Cobbe,

Helaas is dit nog niet geheel de oplossing.
De ervaring tot zover, wat deze code doet is kijken naar welk getal er in cel I7 staat van het appelboek. (als hier 4 staat is de prognose ook 4 op die datum) echter klopt dit niet helemaal.

En voor zover wordt in deze code ook niet gekeken naar hoeveel WLS CHU op de 30e van december inzetbaar zijn (cel D44 van blad voertuigen).

Eigenlijk is cel D44 (blad voertuigen) hetgeen de code als eerste naar zou moeten kijken, daarna moet de code kijken in bereik I7 t/m I48 van blad appelboek hoeveel chauffeurs met het rijbewijs WLS (celbereik D7 t/m D48) er aanwezig zijn, en op basis daarvan dan berekenen hoeveel voertuigen er dus eigenlijk inzetbaar zijn.

BTW is had de functie INDEX nog niet geprobeerd.

Groet,
Paul
 
Cobbe,

Ik heb een andere oplossing.
Ik heb nu onder in het tabblad appelboek 5 extra rijen opgenomen.
En in deze rijen de formule =SOMMEN.ALS gebruikt.
Op basis van de 2 criteria tel het bestand nu op hoeveel op de dag inzetbaar zijn.

Tot zover even het gepuzzel, haha.

Groet,
Paul
 
Ik ben eruit gekomen.

Allen dank voor het meedenken.

Groet en prettig weekend,
Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan