inzoomen in een deel van een figuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

KristofH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Ik zou graag in powerpoint inzoomen op een deel van een ingevoegde figuur en dit dan naast de figuur ingezoomd zien staan. Echter vind ik dit nergens terug hoe dit mogelijk is.
Ik heb snel in paint een figuur geklad met wat ik nu precies bedoel. Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen :)inzoomen afbeelding powerpoint.png

Hallo KristofH,

Zou niet bijvoorbeeld dat stukje wat je ingezoomd hebben selecteren en dan copy past er naast zetten?.
Misschien is dit een oplossing?

Gr Daa

Momenteel heb ik nog niks ingezoomd op die figuur. Ik vraag mij echter af als er in powerpoint geen functie bestaat dat zelf inzoomd en ernaast dat vergrote stukje weergeeft.

Ik neem dat je met VBA eventueel wel wat kunt knoeien, maar ik weet niet of er een standaard control voor is. Je kunt vrij eenvoudig het punt vinden waarop geclicked is, maar vba heeft standaard geen toegang tot drawing functies, dus het updaten van het tweede plaatje met het gezoomde onderdeel wordt erg lastig.

Als het "statisch" is kun je een extern programma gebruiken om in te zoomen en dat plaatje apart invoegen

Hallo Kristof,

Er zal vast wel een scriptie te vinden zijn op het internet. Probeer als zoekwoord bij google: Script Code Powerpoint Zoom In.

Misschien helpt dit een beetje.

Ik ga zelf ook wel even uitzoeken hoe het moet.
Ik zal je zo snel mogelijk laten weten als ik iets meer weet.

mvg
Daa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan