Iomega externe HD 500 doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamie

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Hoi,

Ik heb een Iomega externe hd 500gb ook wel bekend als de
MDHD500-UE
NTFS geformatteerd.

Bij het kopieeren van bestanden geeft deze geen foutmelding maar hij wordt zo verschrikkelijk traag.
Als ik op details klik van het kopieeren zie ik dat hij bezig is met 27mb/sec daarna wordt het alsmaar minder en minder 2.30mb/sec en op het laatst dat ik het echt niet meer aan kan zien op 217 kb/sec.

Wat is er aan de hand mensen. Ik kan het echt niet hebben dat deze schijf kapot is. Al mijn gedigitaliseerde films van mijn kinderen staan erop.:(

Ik hoop dat ik jullie voldoende informatie heb gegeven..

Groetjes Roy

Al eens geprobeerd de schijf te defragmenteren? Mocht dat niet helpen, de schijf opnieuw formatteren met een grotere clustergrootte. Vergeet niet eerst je data te backuppen ;)

Ja ik heb hem geformatteerd. Zonder resultaat ook heb ik Foutcontrole en er een virusscan overheen gehaald. Niets mocht baten.

Buiten dat ik moet formateren en grotere clusters moet maken betekend dit dan dat ik al mijn data als verloren moet beschouwen:eek:
En hoe moet ik dan backuppen zonder dat ik een copy kan maken van de bestanden, want dat was mijn probleem. Kleine bestanden doet ie nog wel
maar ik heb er avi's opstaan uiteenlopend van 5gb tot 13gb die doet ie niet

Hoor graag van jullie

Groetjes Roy

Laatst bewerkt:
Blijft het lezen van de schijf wel doorgaan als je gaat kopiëren? Dat het steeds langzamer wordt zul je dan toch even voor lief moeten nemen..

Mocht dat ook niet lukken zou je de externe HD uit elkaar kunnen halen en als Slave in een desktop hangen. Dan data backuppen, en weer inbouwen in de externe behuizing. Probeer ook even de SMART data van de schijf na te kijken, dit kan o.a. met de gratis tools PCWizard en Speedfan.

Uiteindelijk zegt ie "kan niet copieeren"

Okee, ik ga hem morgen losschroeven en inbouwen hoop dat de kabels gaan passen. Moet ik nog wat met de jumpers doen?

Bedankt voor zover met al je hulp

Roy

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat deze HD als interface heeft, maar als je een beetje een moderne PC hebt is aansluiten geen probleem. Bij SATA gewoon even bijprikken, bij IDE staat de schijf op Master. Ik weet niet hoe je huidige schijfconfiguratie in je PC is, maar houd er even rekening mee. Als je jumpers moet veranderen en er staan geen instructies op de schijf zelf, zoek het op via Google.

Ik denk zelf namelijk dat de USB controller in de externe HD een beetje moeilijk doet. Hiermee sluiten we dat uit.

Laat even weten of 't gelukt is.

Hallo Dillondarko en alle andere volgers van deze tread,

Ik heb de externe hd uit elkaar geschroeft en de HD eruit gehaald vervolgens heb ik de HD in mijn pc gezet. Ik bleek niet de goede aansluitingen te hebben. Nou wist ik dat ik nog ergens verloopjes hadt, deze opgezocht en aangesloten. SATA kabel aangesloten op mijn Moederboord en op de data van de HD. Vervolgens de voeding ook laten verlopen en ook aangesloten op de HD. Alles weer dichtgeschroeft en mijn HD deed het weer!!!
Ik ben BLIJ

Bedankt voor alles

Vaak een wat brak aangesloten stekkertje kan ook wel eens een probleem veroorzaken. Blij dat het is opgelost. ;)

Zet je rechts onderaan deze pagina de vraag even op ''Opgelost''?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan