iomega Prestige, ext voeding ontploft

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
Berichten
725
hallo welkom forumleden die de aandacht hebben op mijn topic,

ik heb een Iomega Prestige ( http://img.cbcdn.net/products/86415/iomega-prestige-desktop.jpg?width=250&height=250 )
en de lader is in de kofie gevallen, lang verhaal hoe dat komt.........:D(heb al eens geprobeerd en hij is ontploft, geen andere keus)Ik dacht, ik maak hem open en laat er door mijn grote broer een nieuwe capacitor insteken(die was namelijk ontploft)en werkte nog niet.
en zoals ik al veel gelezen heb kan elektronika aangestast worden,
maar ik wil geen risico nemen, ik koop een nieuwe lader.Ik wil niet nog ens een ontploffing. Weet er iemand waar ik die kan krijgen voor een zacht prijsje, wil gaan tot 8-12 euro en indien nodig ook meer.
Snapshot_20130312.JPG

Snapshot_20130312_1.JPG----------> input rating
12 volt
dc stroom
1.5 A

ik hoop dat jullie kunnen helpen, ik he b de bestanden er op nodig voor school
alvast bedankt voor de reacties
pcexpert
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Het snelste en duurste is aanschaffen bij een deftige lokale elektronikawinkel.

Vermoedelijk is de gemonteerde stekker een exemplaar van 2.5mm binnendiameter 5.5mm buitendiameter.

Je hebt een geschakelde --> (gestabiliseerde !!) <-- voeding nodig van 12v/2A. (1.5A is een beetje nipt berekend)

Hier te koop voor een appel en een ei (net geen 3 €) ... (paypal vereist) levering +/- 4 weken :

http://www.benl.ebay.be/itm/350626776461?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Controleer uiteraard de stekker of deze wel klopt ... indien je deze lokaal aanschaft , neem de defekte voeding mee als voorbeeld.

( een defekte voeding met schade van deze omvang is zo goed als zeker onherstelbaar)

Peter
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt ik zal in een plaatselijke zaak eens kijken als ik tijd heb, paypal heb ik namelijk nu nog niet, indien ik deze niet vind zal ik wel raad vragen op het forum, de oude lader is toevallig al weg, foutu
 
ik heb er geen gevonden, wat nu? kan je die ook online bestellen ofzo?
ik heb de bestanden namelijk al volgende maand nodig
help mij op het forum van helpmij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan