Iomega zip drive aan de gang krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik heb dus een IOMEGA ZIP dinges. En ga nu niet vragen waarom ik nog steeds zo'n ding heb. Maar ik wil 'm werkend krijgen. De juiste drivers geïnstaleerd, geen effect.
. In deze computer wordt gewoon niets weergegeven en ook niet in schijfbeheer. Iemand een idee? Ik werk met windows xp.

Wat zegt Apparaatbeheer? Drivers te vinden in deze link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Apparaat beheer geeft niets aan en exact die drivers heb ik geïnstalleerd. Helaas dus geen oplossing. Ik heb ook nog een andere zip drive geprobeerd maar die kampt met exact hetzelfde probleem.

Welk type Zip drive is het eigenlijk? Afhankelijk welk type zou je (bijv.) een scsi-harddiskcontroller, een LPT-poort etc. moeten tegenkomen in Apparaatbeheer.

Daarnaast is het natuurlijk van belang dat het apparaat voldoende stroom krijgt, er gezocht wordt (lampje gaat branden) als je er een ZIP cartridge in doet etc.

Tijs.

Ja hij krijgt voldoende stroom. Het lampje enzo werkt. De drive laat ook wel zo'n schijfje (cartridge) draaien maar laat gewoon niets zien in windows. Het is een Zip 100 paralel (althans dat is de aansluiting)

Betekent dat het een extern apparaat is, die aangesloten wordt op de printer-poort, klopt?

Indien ja, dan zou je óf speciale (iOmega) software nodig hebben om het apparaat via de printer-poort te bereiken óf een extra SCSI-adapter moeten zien in Apparaatbeheer.

Tijs.

Ja klopt het is een extern die je op zo'n printerport aansluit. Heb je een idee waar ik die software kan vinden?

hier staat alle software.
Er staat óók een link naar "How do I install & Use my product", met zelfs een topic "What do I do if my Zip drive is not detected?"....
Als onderdeel van die laatste: hier staat informatie die specifiek over jouw apparaat gaat i.c.m. Windows.

De software die je verder nodig lijkt te hebben is "IomegaWare 4.0.2 for PC : English", ook te vinden op dezelfde pagina.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan