iomega zipdrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

kraaijennest

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
Hoi

Ik heb momenteel een iomega zipdrive aangesloten op de pc.
Hij wordt herkend via de verkenner.
Maar nu vraagt ie om te formateren.
Dat is dus niet de bedoeling!!
Staan bestanden op die ik wil openen.

Wie kan mij helpen?

B.v.d.
Kraaijennest

Waneer vraagt hij dat, als jer er een zip diskette instopt?

En wat gebeurdt er als je dat dan niet doet.
Mag ik ook vragen, wat staat erop en waarmee is dat er ooit opgezet, als de bestands indeling van de flop niet leesbaar is voor Winows dan zal hij dit uiteraard gaan vragen, je stop een medium in de pc met opslag capaciteit maar dan moet het wel voldoen aan de bestandsindeling zoals windows kan lezen.

is op een mac gebruikt en bestanden dus op zip drive opgeslagen zijn bestanden van quarkxpress 4.0.
(heb zelf quarkxpress 5.0 .)
maar wilde graag dat bestand openen en opslaan op mijn schijf omdat daar de instellingen allemaal goed zijn voor het maken van een clubblad dat zo naar de drukker kan.

Als er niets in zit geeft ie via de verkenner alleen het station aan.

snap je het een beetje?

En daar ga je dus al waar ik bang voor was, de flop zal waarschijnlijk geformateerd zijn ooit als mac flop en daar kan Windows helemaal niets mee, je kunt poberen de melding even te laten voor wat het is, de software opstarten waarmee je uiteindleijk de fle wilt openen en kijken of dat wel gaat, ik ben zomaar bang van niet omdat vrijwel elk stuk software een open bestand functie heeft die weer gebaseerd is op de verkenner van Windows.
Maar goed, niet geprobeerd is ook zonde.

hoi heb ik beide geprobeerd, maar helaas.
als ik via quarkxpress het ga proberen vraagt ie wederom om te formateren
als ik via Gemulator Explorer het probeer geeft ie de H schijf aan en hoor ik hem lezen maar krijg niets te zien.

is dit het enige wat ik kan proberen?

toch bedankt in ieder geval vast voor de moeite.

groetjes kraaijennest

Je zou een virutal mac emulator kunnen proberen te gebuiken en dan kijken of je de bestanden mag kopieeren naar de windows omgeving, dat zou nog kunnen.
Anders ben ik bang dat de opties ophouden.

heb het gedownload.
maar nu?
pfff kan iemand uitleggen hoe of wat?
wil niet dat mijn pc dadelijk crashed

hoop dat iemand hier ooit mee gewerkt heeft en me precies uit kan leggen wat ik moet doen

Als jij ons verteld welke je precies gedownload hebt, en nee wees niet bang, van een emulator zal je pc niet crashen hoor.

SoftMac XP Suite version 8.20

deze dus en deze

Gemulator 2000 version 8.03

De laaste had ik al geprobeerd ziet H schijf wel en hoor dat ie probeerd te lezen, maar krijg niets te zien.

De eerste SoftMac Xp suite heb ik nu gedownload maar weet niet precies hoe dat werkt .
staat iets in de dir. van makedisk en makeimg en romimg
softmac + softmac2 .
wat kan ik proberen en hoe werkt het precies ?
niet dat dadelijk de gegevens op de zipdrive eraf zijn.

Nou ik ken die software helaas niet, heb ook geen software van Aplle dus testen wordt ook lastig voor je, ik weet wel dat je niet bang hoeft te zijn voor het wissen hoor, zo snel gaat dat niet.

als ie vraagt om te formateren , niet bang zijn dat ie iets wist?

nou raar, volgens mij gooit ie er dan toch alles af!
zal wel aan mij liggen.

Maar dat is ook helemaal niet wat ik zei, geen woorden verdraaien hoor, dat is niet de bedoelling, zolang je neit speciaal toestemming geeft voor het wissen of formateren dan hoef je niet zo bang te zijn voor bestands verlies.
Zou was het bedoel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan