IP 3300 inkt werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Get HypeD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Ik heb nieuwe (imitatie) cardridges gekocht en tijdens het printen nadat ik de inkt detectie niveau had uitgezet (dat was verplicht! want anders printe die niet) deed zwart het nietmeer en dat was de enige waarvan ik het inkt niveau uit had gezet.....

Heeft iemand dit ook al meegemaakt of weet iemand hier een oplossing voor?
Zelf heb ik al geprobeerd het spuitstuk in warm water te leggen met afwasmiddel erin en dat hielp niet, iemand andere suggesties?

Ik neem aan dat je het stickertje bovenop de patroon goed hebt afgetrokken zodat de patroon kan "ademen". Geeft de patroon wel inkt af ? Hoe test je dit ? Boven een stuk samengevouwen tissue blaas je even over het beluchtingsgaatje en kijk of er een paar druppels inkt op je tissue terecht is gekomen. Als dat niet het geval is dan is ofwel de patroon verstopt ofwel is het beluchtingsgaatje niet goed open. Je kunt ook tegen de inktopening aan duwen met een stuk tissue en kijken of dit geleidelijk zwart wordt.

Als de inkt wel wordt afgegeven kan er nog een probleem zijn: dat de patroon niet goed past, waardoor de inktopening niet hermetisch contact maakt met het rubbertje zodat de printkop lucht ipv inkt aanzuigt. Goed aandrukken of eventueel een beetje afvijlen zodat hij beter past.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan