Ip achter router vastzetten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoulShot

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Berichten
73
Ik heb een programma Teamspeak Server waarvoor ik enkele ports heb opengezet om het te kunne laten werken. Nu, na 3 daagjes werkte het al niet meer, dit omdat mijn IP achter mijn router vrij vaak veranderd.. Ik heb al wat gezocht op internet hoe ik precies mijn IP achter mijn router kan vastzetten, maar tevergeefs niet gevonden.. Kan iemand mij helpen?

Ter informatie ik heb een LevelOne FBR-1405TX router ..
Bedankt op voorhand :D
 
Dat IP adres krijg je van je internet provider en kun je niet vastzetten. Als je een statisch ip adres wilt hebben, zul je een provider moeten kiezen die dat ondersteunt.
 
Stuur even een mail naar erbicom at gmail dot com. Heb ik een handige beschrijving gemaakt om dit in te stellen. (vast intern IP)
 
Laatst bewerkt:
Hallo SoulShot.

Stel het ip adres van de pc waar je TeamSpeak, op hebt draaien vast in. Dit doe je als volgt in xp.

Ga naar netwerkverbindingen, en klik rechts op de lan verbinding en kies eigenschappen. Het volgende scherm zie je dan:

lanverb1.jpg


Dubbelklik op "Internet-protocol (TCP/IP)", het volgende scherm krijg je te zien:

tcpipinstellingauto.jpg


1 Selecteer "Het volgende IP-adres gebruiken:"
2 Type hier het ip adres 192.168.2.2
3 Type hier 255.255.255.0
4 Type hier 192.168.2.1
5 Selecteer "De volgende DNS-serveradressen gebruiken:"
6 Type hier 192.168.2.1

Ik ga er hier vanuit dat de router op zijn standaart adres 192.168.2.1 ingesteld staat.
Ook moet je de poort verwijzing in de router naar het ip adres 192.168.2.2 aanpassen.

Groetjes Erik Rothuis

P.S. ErbiCom hier hebben toch veel meer mensen wat aan?
 
Helemaal gelijk in roto, maar ik heb dit document al lang geleden gemaakt en kan het qua omvang hier niet posten :(
 
Toch handig he een eigen server :D :D
 
Hej roto erg bedankt voor zon mooie uitleg, maar voor ik handel nog even iets vragen
als ik in cmd intyp ipconfig .. dan krijg ik deze:

ip 192.168.2.100
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.2.1

moetk nu deze ingeve of die jij gaf?

Trouwens na de modem uit te trekke zie ik dan mijn externe ip veranderd =0 die kan ik zker niet vast zetten? of mijn hoster zou dat moeten ondersteunen?

+ ik kan DHCP uit en aanzette (nu aan) in het menu van mijn router.. Kan ik zo ook niet die dynamisch uitzette zodat ie statisch wordt??
 
Laatst bewerkt:
Hallo SoulShot.

Je kunt beter het ip adres 192.168.2.2 ingeven, dit omdat dit buiten het ip reeks ligt die door de router wordt uitgegeven. En dus ook geen conflict met andere pc´s in je netwerk kan krijgen. Vergeet ook niet de poort verwijzingen in de router aan te passen naar 192.168.2.2.

Groetjes Erik Rothuis
 
Heej gaste!
ERG ERG ERG ERG!!! VEEEEL bedankt voor al jullie hulp en uitleg :D
Zoals je wel door al had is het gelukt :D

Mijn router kan nu kieze op het einde van 192.168.2.100-110 (intern ip) ik heb voor mezelf 100 gekoze..
Betekend dit dat de 3 andere gebruikers nu altijd een dynamic IP intern gaan krijge van 101-110? (gewoon ter weetje maakt niet uit)
Als ik mijn router uitttrek gaat dan die beperk terug naar standard? + blijft mijn static IP dan ook gelijk het was?

Is er eigenlijk ene verschil tussen een dynamic en een static IP ?

Trouwens, als ik mijn modem uittrek veranderd mijn externe IP, dus moet ik die weer doorgeve aan al mijn vriende die die server gebruiken.. Is daar iets aan te doen of ligt dat een de providor van je internet (mijn geval telenet (blegie))

Maarja Tog al superveel bedankt voor dit!! Echt daankjee gaste :D Super zijn jullie :thumb:


(ohja nog ff vrage, als ik computer formatteer moetk die TCP instellingen opnieuw instellen he?)
 
Laatst bewerkt:
Als je de router even van de spanning afhaalt blijven de instellingen gewoon bewaard. Alleen als je een reset to factory defaults doet, staat alles weer zoals je hem kreeg. Het voordeel van een intern statisch IP is dat je een server kan draaien en dat je maar 1 keer de poort in je router hoeft te forwarden. De pc zal dan altijd het vast ingestelde ip-adres hebben. Dit zegt natuurlijk niets over het IP-adres dat je van je provider krijgt toegewezen. Ik krijg van mijn provider trouwens ook een dynamisch IP toegewezen, maar in de praktijk komt het er op neer dat ik nu al een half jaar hetzelfde IP-adres heb.
 
Ja, hebk ook geleze, dat als je modem niet uittrekt (gelijk iedereen doet) blijft je externe IP hetzelfde.. Maar wij hebben wel regelamtig probleempjes en als we even uit en insteken gaat internet weer.. Misschien is naar de providor mailen of zij hem statisch kunnen zetten..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan