Ip adres accespoint aanpassen?

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Hallo, ik heb een vraag over het toevoegen van een accespoint.
Mijn router is benaderbaar via 192.168.8.1 en het accespoint via 192.168.1.1
Nu is mijn vraag hoe ik het accespoint kan benaderen.
Mijn laptop heeft geen netwerkaansluiting.
Wanneer ik alles goed heb begrepen zouden de twee in de zelfde range moeten zitten, dus beide op 8 of beide op 1 en vervolgens de zelfde netwerknaam en wachtwoord moeten krijgen.

Sorry, onduidelijk van mij.
Ik kan de router wel benaderen via 192.168.8.1 maar wanneer ik dan b.v. 192.168.1.1 toets blijft hij zoeken ook bij 192.168.0.1 mijn laptop komt dus niet in de range van 192.168.1.**

Heb je geen gast-wifinetwerk ingesteld?

Dan moet je je router aanleren dat er een lokaal netwerk bestaat met 192.168.1.0/24 als IP adressen

Als je geen kabel kunt aansluiten, dan eventueel je router tijdelijk ombouwen naar de adresreeks 192.168.1.x. Dan het accesspoint benaderen en instellen naar 192.168.8.x. Vervolgens router weer terug ombouwen

welk merk en type accespoint?

Als je geen kabel kunt aansluiten, dan eventueel je router tijdelijk ombouwen naar de adresreeks 192.168.1.x. Dan het accesspoint benaderen en instellen naar 192.168.8.x. Vervolgens router weer terug ombouwen
zou u dit in simpele stappen kunnen uitleggen, ik heb dit nog nooit eerder gedaan.

zou u dit in simpele stappen kunnen uitleggen, ik heb dit nog nooit eerder gedaan.
Geef dan op zijn minst even een merk model en type door.

Het zijn twee oude beestjes,
EnGenius ECB300 accespoint en een Huawei E 5186 Mifi router

Gooi die Engenius sowieso maar in de kliko. Enkel geschikt voor 2.4 GHz en nooit opgeloste bug in de firmware. Vanaf het 10e device dat zich aanmeld hangt het ding zich op en kun je hem wee resetten

• Leuk
Waarderingen: Aar
Gooi die Engenius sowieso maar in de kliko. Enkel geschikt voor 2.4 GHz en nooit opgeloste bug in de firmware. Vanaf het 10e device dat zich aanmeld hangt het ding zich op en kun je hem wee resetten
Je avatar past uitermate goed bij je oordeel over die Engenius. 😅

Jammer dat blijkbaar niemand weet hoe dit moet worden ingesteld

Jammer dat blijkbaar niemand weet hoe dit moet worden ingesteld
Ik weet het wel, maar je verteld niet of je de tips van mijn post #5 al hebt uitgevoerd. Zonder die info kunnen we eigenlijk niet verder.

Terug
Bovenaan Onderaan