ip-adres achterhalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thooms

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Dag forumleden,
Weet iemand hoe je ip adressen achterhaald.
Gelieve een niet al te moeilijke uitleg.:p
Ik hoor het van jullie :thumb:

Groeten Thooms:)

welke ip adressen wil je weten.
die in je netwerk zitten of van iemand aan de andere kant van de deur.

Graag van mensen buiten mijn netwerk..
Zijn die misschien te traceren met een bepaald proggie als ze op msn zijn ofzo..(ik zeg maar wat.)

ja maar die moet ik niet hebben zoals je weet.

dat kan je ook makkelijk doen met cmd>ipconfig.

Btw ik wil graag ip adres weten omdat ik ff wat wil uitproberen.
cmd> net use * \\(ipadres)\c$
ff kijken of dat wil.

Greetsz Thoomas

Een ip adres van buiten de deur is niet voor de normale gebruiker weggelegd.
Ook denk ik dat het hier niet de plaats is om dat uit te leggen.
Als je de techniek onder de knie hebt dan kun je daardoor ook in iemand anders zijn/haar computer komen.

Klopt ik ben ook nog in de beginnende fase... ik vroeg me alleen af of er iets bestond waarmee je ipadressen kon achterhalen.

Klopt ik ben ook nog in de beginnende fase... ik vroeg me alleen af of er iets bestond waarmee je ipadressen kon achterhalen.

Je zou een poging kunnen doen met: Start -> Uitvoeren -> cmd /k netstat -an

Je krijgt dan te zien met welke ip-adressen je verbonden bent, en in de laatste kolom ook nog eens met welk Process-Id dat gebeurt (bijv. die van MSN, die van Apache server, die van je webbrowser etc.).

Overigens krijg je normaal gesproken niet het ip-adres van MSN-contacten waarmee je praat te zien, want zover mijn kennis reikt gaat dat via een MSN-server...

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je zou een poging kunnen doen met: Start -> Uitvoeren -> cmd /k netstat -an

Je krijgt dan te zien met welke ip-adressen je verbonden bent, en in de laatste kolom ook nog eens met welk Process-Id dat gebeurt (bijv. die van MSN, die van Apache server, die van je webbrowser etc.).

Overigens krijg je normaal gesproken niet het ip-adres van MSN-contacten waarmee je praat te zien, want zover mijn kennis reikt gaat dat via een MSN-server...

Succes,

Tijs.

Ik wil graag connectie maken met c-schijf van een vriend van me aan de andere kant van de stad.
Hij weet hier van en zijn pc staat aan.
Ik doe dan: net use * \\(ipadres)\c$ (* zoekt random beschikbare drive letter op)
of: net use drive x: \\(ipadres)\c$
ik doe dan: net use * \\ipadres\c$

Dit lukt niet en ik krijg een fout:
System error 53 has occurred.
wat doe ik fout.. deed namelijk precies zelfde op school maar daar deed ie het wel.

Bovenaan in het programma kun op find een ip adres klikken en dan kun je er een invullen en zoek hij het adres.

Of bedoel je dit niet?

Dan weet ik het ook niet.

Mvg. Wim

moet je daar je eigen e-mail adres in typen of die van mijn vriend.. zodat ze zijn ip kunnen vinden?

Ik wil graag connectie maken met c-schijf van een vriend van me aan de andere kant van de stad.
Hij weet hier van en zijn pc staat aan.
Ik doe dan: net use * \\(ipadres)\c$ (* zoekt random beschikbare drive letter op)
of: net use drive x: \\(ipadres)\c$
ik doe dan: net use * \\ipadres\c$

Dit lukt niet en ik krijg een fout:
System error 53 has occurred.
wat doe ik fout.. deed namelijk precies zelfde op school maar daar deed ie het wel.

Kan alleen als je vriend XP Professional gebruikt, zijn firewall heeft uitgeschakeld, poort-forwarding correct heeft ingesteld (als hij een internet-router gebruikt), geen wachtwoord op het account Administrator heeft staan, Bestands- en Printerdeling op zijn computer aan heeft staan etc., JOUW firewall programma geen route in het eten gooit, portforwarding in JOUW router goed staat (als je die gebruikt). (en dit allemaal TEGELIJK)...

Bovendien moet je een gebruikersnaam erbij geven, want anders wordt jouw gebruikersnaam gebruikt.
Dus: Net use * \\(ip-adres)\c$ /user:administrator

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kan alleen als je vriend XP Professional gebruikt, zijn firewall heeft uitgeschakeld, poort-forwarding correct heeft ingesteld (als hij een internet-router gebruikt), geen wachtwoord op het account Administrator heeft staan, Bestands- en Printerdeling op zijn computer aan heeft staan etc. (en dit allemaal TEGELIJK)...

Tijs.

heeft xp pro.. geen router geen wachtwoord... kan wel ff vragen over die firewall:P

ik zet de vraag op opgelost... ik heb verder geen vragen meer aan jullie..
bedankt voor het mee denken.
Greetsz Thooms.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan