ip adres achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

richh123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2011
iemand uit de klas van mijn zoon heeft thuis ingelogd met de gebruikersnaam en wachtwoord van mijn zoon. Hij of zij heeft toen mails verstuurd uit naam van mijn zoon. Wanneer er nu in de berichtendetails wordt gekeken, kunnen we niet het ip adres vinden van die persoon, omdat de mail dan via de server van school gaat. Is het dan toch mogelijk via de provider van school te achterhalen vanuit welk ip adres de mails zijn verstuurd. Dan kunnen ze vergeleken worden met andere mails van klasgenoten en weten we wie de mails heeft gestuurd. Bedankt voor jullie medewerking.

Als ik het goed begrijp heeft hij de mails dus niet verstuurd met Outlook of Outlook Express of zoiets maar met een soort van Webmail (zoiets als hotmail zullen we maar zeggen) ?

Het enige wat je dan kunt doen is inderdaad aan de school of de provider van de school vragen vanaf welk ip adres er is ingelogd op een bepaalde dag en tijdstip.

Dan zal je het ipadres moeten achterhalen van de "Verdachte" (is mogelijk als hij bijv. een mailtje stuurd naar jou met bijv. Outlook of Outlook Express).

Bij thuisinternet aansluitingen heb je helaas wel een dynamisch IP adres wat eens in de zoveel tijd veranderd. (het zal wel in dezelfde range blijven liggen, alleen de laatste 3 of 6 cijfers zullen veranderen). Afhankelijk van de internet provider die de "Verdachte" heeft.

Kortom, het is bijna ondoenlijk voor een leek dit te achterhalen.
Behalve als er nastuurlijk echt criminele activiteiten mee gepleegd zijn dan zal de politie wel wat kunnen doen maar ik hoop niet dat het zo ernstig is.

Groeten Marcel

Hallo Marcel,
bedankt voor je snelle reactie. Ik heb zojuist contact gehad met de ict van school. Zij hebben inderdaad ip adressen gevonden van het moment van versturen. Ook een reactie op de bewuste mail is gecheckt en dat ip kwam overeen met de eerste mail. Probleem dus getackeld en 'dader' gevonden. Case closed.
Nogmaals bedankt

Geweldig !!!
Ik ben blij dat het opgelost is.

Groeten Marcel

Wilt u het formaat van de broncode te volgen om het bericht te bekijken in Foxmail deze functionaliteit te bieden, kunt u met de rechtermuisknop-point berichten, selecteer Eigenschappen om de boodschap van het origineel te bekijken. Deel in de berichtkop, kunt u eenvoudig het bericht verzonden via de SMTP-server IP en het midden van het OT. Van de afzender IP kan worden gezien uit de volgende inhoud: bijvoorbeeld: X-Originating-IP: [220.166.221.XX] (dat is het IP-adres van de afzender) X-Originating-Email: [XXXXX@hotmail.com] "Received: van" het begin van het record in dit formaat, neem het bericht elke keer door het proces van het doorsturen van de mail server, en geeft ook hun IP-adres en de tijd, enzovoort. Natuurlijk, in sommige gevallen, kun je niet zien, zoals e-mail met elkaar rechtstreeks via de landing sites om e-mail te versturen, of gebruik een bulk tools, in het algemeen, zolang het gebruik van soortgelijke Outlook e-mail programma om e-mail te sturen in de machine, kan zien naar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan