ip adres adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo,

Ik heb zelf chello en ik heb dus steeds hetzelfde ip adres.

Iemand die adsl heeft behoudt die ook steed hetzelfde ip adres?

Ik stel deze vraag omdat ik iemand remote wil helpen .

Zolang ze een vaste aansluitng hebben wel, dus geen inbel verbinding hoeven maken om te mogen internetten, als iemand bv het surf pakket van hetnet hebben krijgen ze elke keer een andere ip toegewezen.

ja maar een vaste verbinding?? dit zou ook aangegeven moeten zijn in de info die ze hebben gekregen van de provider of het staat vast wel ergens bij tekst en uitleg op de site.

da ga ik er van uit dat het een vast ip adres bedraagt.
Je kunt het checken, IP adres checken dus nu even kijken, pc herstarten en nog een keer kijken.

Geplaatst door slofje
ok, ze hebben een adsl pakket van @home.

Ah.......en sinds wanneer biedt @home adsl aan?

Ze hebben dus een kabelverbinding ipv adsl ;) en ervaring leert dat je bij @home een zeer lange tijd je ipadres houdt

Tja nou je het zegt Mario, @home bied naar mijn weten alleen kabel aan en dan wodt het een heel ander verhaal.

Maar is het niet zo Mario dat zolang het modem aan blijft staan de ip waarden niet veranderen of is het zo dat bij elke keer aanzetten pc er toch een request wordt verzonden voor een ip adres?

In regio noord heb ik daar nog geen problemen mee gehad. De mensen waarbij het modem wel een tijd heeft uit gestaan kregen steeds hetzelfde ipadres. Die van mij is eens 2 maanden uitgeweest en toch kreeg ik hetzelfde ipadres weer

Tja, dan ben ik ook verkeerd geinformeerd. Ze schijnen dan dus " kabel " te hebben. Dan maar afwachten tot ze online zijn en hulp nodig hebben. Het is best mogelijk dat het modem tijdens de vakantie een week of 3 is uitgeweest.
In iedergeval bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan