IP adres afschermen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koffiekopje

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Hoe kan ik mijn IP adres afschermen, wil namelijk niet dat die altijd maar zichtbaar is..
Met welk programma doe ik dit en is heb ik hiet altijd resultaat mee?

koffiekopje,

Je kunt je IP adres niet afschermen als je naar een site gaat, want je IP adres wordt altijd gezien als je naar een site gaat. Maar waar je wel voor kunt zorgen is dat je cookies geen informatie sturen over welke sites je hebt bezocht.
Dat kun je doen met o.a. doen met de privacy control die in Norton internet security 2003 zit:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

Het is dus totaal niet mogelijk? ook niet met een ZoneAlarm Pro 3...

Wat is de werking dan als je je cookies geen informatie laat versturen over welke sites je hebt bezocht.

koffiekopje,

Lees mijn link even. Het kan wel, maar het is een hoop moeite en niet altijd waterdicht.

Groetjes,

Pieter

Bedankt voor de reakties, alleen ben ik echt een vreselijke leek wat dit betreft, en kan niet echt veel wijs uit je link, misschien dat je het me kunt uitleggen?

In ieder geval bedankt!

Geplaatst door koffiekopje
Het is dus totaal niet mogelijk? ook niet met een ZoneAlarm Pro 3...

Wat is de werking dan als je je cookies geen informatie laat versturen over welke sites je hebt bezocht.

koffiekopje,
Mat zonealarm pro 3 is het ook mogelijk net als in NIS.
Je moet dan in zonealarm pro de privacy control aanzetten. Zet hem dan op medium.
Er zijn weinig nadelen ervan. De enigste nadeel is dat je om sommige sites elke keer opnieuw je gegevens/gebruikersnaam/wachtwoord etc moet invullen. Sommige sites zijn ook helemaal niet meer te bereiken omdat sommige sites dit niet toelaten.
Maar de meeste sites zijn gewoon zonder probleem te bereiken.

Simpel uitgelegd: Als je een URL intypt dan verstuur je in feite een verzoek naar een bepaald IP adres (website) en die antwoord naar jouw IP adres.
Als je via een proxy surft gaat het verzoek daarheen, die server haalt de informatie voor je op en stuurt hem naar jou toe.
In het ideale geval kan de website alleen maar het adres van de proxy zien en niet het jouwe.

Lees even op je gemak de Nederlandstalige uitleg en bekijk een aantal van de programma's waar ze daar naar toe linken

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan