IP-adres automatisch of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
5.555
Ik heb een vast IP-adres en de nummers die bij Subnetmasker en Standaard gateway staan zijn ook altijd het zelfde.
Bij TCP/IP staat Automatisch een IP-adres verkrijgen aangevinkt.

Is het niet beter om die adressen daar in te vullen, aangezien ze toch niet veranderen?

Guus.
 
mijn provider geeft pas nieuw ip adres als ik 6 weken niet online ben geweest, in principe heb je dan ook een vast ip adres, weet niet hoe dat bij jouw provider is.
 
Geplaatst door gamemaster111
mijn provider geeft pas nieuw ip adres als ik 6 weken niet online ben geweest, in principe heb je dan ook een vast ip adres, weet niet hoe dat bij jouw provider is.
Tja, dat is leuk om te weten, maar niet echt een antwoord op mijn vraag.
Ik stel de vraag, omdat ik af en toe geen verbinding heb na opstarten. Door Alle vrijgeven/Alle venieuwen wordt die dan hersteld. Ik ben nu dus aan het kijken hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb gisteren een schone installatie uitgevoerd en heb Microsoft family aanmelden al veranderd in Client voor Microsoft netwerken. Dit gaf wel een duidelijke verbetering, maar toch komt het nog een enkele keer voor dat er geen verbinding is.
Vandaar mijn vraag of het beter is om die adressen in te vullen; ik kan me voorstellen dat de verbinding dan makkelijker gemaakt wordt, maar ik weet helaas niets van netwerken.

Guus.
 
dan ga je handmatig de adressen invullen die je gekregen hebt, en schakel je dhcp uit.
 
Nou Guus, het verschil weet je neem ik aan tussen een vast ip en een dhcp ip.
Ik neem aan dat de vraag slaat op de instellingen van pc op netwerk, router of iets dergelijks.
Als je bv een FTP server wilt draaien of een andere aplicatie die het internet op mag en je moet daar dan poorten voor openen of forwarden dan wordt er aangeraden een vast ip adres te maken in je interne netwerk met als enige reden dat de poortdie geforward wordt neit naar een andere pc gaat die toevallig ook automatshc ip krijgt en eerder opstart als jouw pc
Of te wel dan krijg je conflicten die niet erg zijn maar wel hindelijk omdat het dan zo kan zijn dat je (ftp server) of wat dan ook niet meer werkt.
Dus de keuze is en blijft aan jezelf.
Ik vindt bv ook erg prettig dat als ik teveel ping requests krijg op mijn pc van een bv hacker of iemand anders dat ik dan mezelf gewoon een nieuw ip geef in het netwerk en het probleem is dan weer opgelost voor tijd.
Zo zijn er nog meer voordelen van een vast ip adres in je netwerk.
 
Geplaatst door Guus abc
ik weet helaas niets van netwerken.

Geplaatst door gamemaster111
en schakel je dhcp uit
Wat is dhcp?
En waarom moet dat uitgeschakeld worden?
En waar?

Guus.
 
DHCP houd in het systeem wat een bepaalde range ip adressen weggeeft aan iedereen die zich aanmeld in je netwerk.
Heb je een router?
Hierin kun je dan deze term terug vinden maar mijn advies, zet dit niet uit, als je een foutje maakt kun je altijd via windows een automatisch ip verkrijgen voor netwerk.

Als je de router pagina opvraagt dan vindt je deze term vanzelf.
Je vindt daar dan ook de range die wordt gebruikt.
Vertel eens welke router heb je?
 
Geplaatst door jjw
Vertel eens welke router heb je?
Ik heb geen router. Klik op "Systeem" onder mijn bericht voor internetverbinding en modemversie.
Afgaand op alle antwoorden tot nu toe, hoef ik me om dat "dhcp" niet druk te maken en kan ik de adressen van IP, Subnetmasker en Standaard gateway gewoon invullen.
Ik ga het eens proberen en kijken of dit het probleem definitief oplost.

Bedankt. :thumb:

Guus.
 
Guus ik wil wel graag weten of deze vraag betrekking heeft op Internet of op je netwerk intern??

Daar zit namelijk wel verschil in in de instellingen.
 
Geplaatst door jjw
Guus ik wil wel graag weten of deze vraag betrekking heeft op Internet of op je netwerk intern??

Daar zit namelijk wel verschil in in de instellingen.

Internet.
De computer zit verder niet in een netwerk.

Guus.
 
En hoe ben je verbonden tot internet, direct met ee netwerk kaart en wat voor een internet gebruik je adsl of kabel??

Bij adsl dan kun je inderdaad daar vaste ip adressen invullen maar bij kabel ben je verplicht een automatisch p te verkrijgen door de provider.
Verschil zal er niet in zitten in snelheid hoor, als je een vast ip adres krijgt door de router van je provider dan.
je kunt hooguit de de gateway numer invullen als je die hebt gekregen van je provider en de dns kun je toevoegen maar dan wordt het nog niet veel sneller als dat jouw provider toelaat.
 
Ik heb geen netwerkkaart, maar ben via een ADSL USB modem verbonden.
Het gaat niet om snelheid; het probleem is dat ik af en toe na opstarten geen internetverbinding heb.
Overigens geloof ik dat ik de oorzaak gevonden heb.
Ik heb sinds een paar weken ook problemen met Dreamweaver. De functie Preview in browser liet het programma steeds vastlopen.
Dit blijkt nu te komen door de nieuwe versie van AVG Antivirus.
Ik heb die problemen met de verbinding ook rond die tijd gekregen.
Ik denk dat ik dus maar eens een nieuwe vraag ga stellen: Wat is een andere goede gratis virusscanner?

Guus.
 
Je kunt in de inernet opties dan wel het ip adres invullen wat je van de provider hebt gehad, dit kun je dan ook doen onder de netwerkinstellingen.
Daar geef je dan een vast ip aan van je provider.

Een alternatief gratis email scanner, sorry weet ik niet, ik gebruik alleen maar Norton.
 
Geplaatst door Guus abc
Ik heb geen netwerkkaart, maar ben via een ADSL USB modem verbonden.
Het gaat niet om snelheid; het probleem is dat ik af en toe na opstarten geen internetverbinding heb.
Overigens geloof ik dat ik de oorzaak gevonden heb.
Ik heb sinds een paar weken ook problemen met Dreamweaver. De functie Preview in browser liet het programma steeds vastlopen.
Dit blijkt nu te komen door de nieuwe versie van AVG Antivirus.
Ik heb die problemen met de verbinding ook rond die tijd gekregen.
Ik denk dat ik dus maar eens een nieuwe vraag ga stellen: Wat is een andere goede gratis virusscanner?

Guus.

Misschien kan je die vraag voorleggen op het AVG-forum: http://forum.grisoft.cz/freeforum/
Tip gevonden op deze site: http://mvps.org/winhelp2002/avg7.htm

Kan me niet voorstellen dat zoiets niet aan te passen is.
Mijn zus gebruikt Avast! trouwens, is ze zeer tevreden over: http://www.avast.com/
 
Ik ben weliswaar een newbie op dit gebied, maar doe ook een duit in de zak: DHCP schakel je automatisch uit als je een vast IP-adres gebruikt / invult.
In mijn geval (ADSL Wanadoo France LiveBox) schijnt het dat ik een vast IP-adres moet gebruiken.

Ik heb ook wel gemerkt dat met DHCP in bepaalde (??) situaties je adres veranderd en dan moet je je instellingen in je router ook weer wijzigen, wat alleen maar lastig is.

Dus Guus, of het aan Dreamweaver ligt...??
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Dus Guus, of het aan Dreamweaver ligt...??
Nee, aan Dreamweaver lag het niet.
Het probleem bleek in de nieuwe AVG Antivirus Free 7.0 te zitten.
Die heeft een onderdeel dat Control Center heet.
Het blijkt juist dat Control Center te zijn dat het probleem in Dreamweaver veroorzaakte. Het programma loopt ook niet echt vast wanneer je op Preview in browser klikt, maar stopt; wanneer je op dat moment AVG Control Center via het ikoontje in de systemtray uitschakelt, gaat het gewoon verder en toont het gewenste venster.
Nadeel van een uitgeschakeld Control Center is dat Auto-update ook uitgeschakeld is, maar als je hierdoor een update mist, wordt die alsnog uitgevoerd zodra je het Control Center weer ingeschakelt.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

@ Gezina: Ik had Avast al gedownload, maar het bleek dus niet nodig te zijn.:)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
:thumb: Blij dat AVG behouden kan blijven en je het probleem zelf hebt weten op te lossen, je was er zo enthousiast over. Mijn dochter heeft deze nu ook op de pc en is daar zeer tevreden over, Avast! kan altijd nog als alternatief. :)
 
Geplaatst door gezina
:thumb: Blij dat AVG behouden kan blijven en je het probleem zelf hebt weten op te lossen, je was er zo enthousiast over.
En dat ben ik nog steeds.:)
AVG had één minpuntje.
Ik schreef in een andere thread al eens dat je je kapot schrok van het knalrode DOS-venster als er een virus werd ontdekt.
Dat is veranderd; je wordt nu in een klein venster door een of andere alien gewaarschuwd (zie bijlage).:D


Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan