IP adres blokkeren in Sygate firewall van verveldende poortscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik heb sinds gisteren last van een vervelend persoon die mijn poorten steeds scanned. Hoe kan ik het IP adres blokkeren in de Sygate Firewall zodat hij niet binnen komt? Ik heb het al geprobeerd om te doen, en ik dacht dat ik dit goed had gedaan maar even goed zie ik hem nog steeds zo'n aanval doen. Alvast dank.
 
Zolang je poorten Stealth zijn is er toch niks aan de hand!! Hij komt niet binnen zoals jij zegt...
Lekker laten scannen, hij zal niet de enige zijn en als je wil zet je gewoon de meldingen uit en heb je er ook geen last van.
 
Geplaatst door Raymond Bos
Zolang je poorten Stealth zijn is er toch niks aan de hand!! Hij komt niet binnen zoals jij zegt...
Lekker laten scannen, hij zal niet de enige zijn en als je wil zet je gewoon de meldingen uit en heb je er ook geen last van.

Hoe zet je die melding uit dan.
 
Haha, dat is een goeie. Het kan bij iedere firewall maar ik heb zelf Norton dus waar het bij Sygate zit weet ik niet. Eventjes zoeken zou ik zeggen bij alerts of zoiets.
Je kan dan instellen dat hij niet constant meldingen geeft.;)
 
Geplaatst door Raymond Bos
Haha, dat is een goeie. Het kan bij iedere firewall maar ik heb zelf Norton dus waar het bij Sygate zit weet ik niet. Eventjes zoeken zou ik zeggen bij alerts of zoiets.
Je kan dan instellen dat hij niet constant meldingen geeft.;)

Heb ik naar gezocht maar kan het niet 123 vinden, dus iemand die dit wel weet. Graag reactie s.v.p.
Dank.
 
Geplaatst door grote beer
open sygate dan tools dan options
dan hide notifacation volgens mij!

Dirk

Die heb ik al aangevinkt staan, ik krijg dus geen pop-up venstertjes meer te zien. Maar zie wel steeds zo'n knipperend blauw bolletje als er een poortscan wordt gedaan. Hoe krijg je dat dan uit?
 
Even een vraag. Ik ken sygate niet zo goed hoor maar waarom denk jij dat er een poortscan word gedaan als het bolletje knippert? Staat dat er bij dan of zo?
Doet hij dat niet om een andere reden?
 
Geplaatst door Raymond Bos
Even een vraag. Ik ken sygate niet zo goed hoor maar waarom denk jij dat er een poortscan word gedaan als het bolletje knippert? Staat dat er bij dan of zo?
Doet hij dat niet om een andere reden?

Dat doet hij op het moment dat er een attack of poortscan wordt gedaan bij Sygate.
 
Okay, dat zal dan wel. Grote beer weet het mischien.
Maarre, steeds een qoute is niet nodig hoor we volgen het zo ook wel:)
 
Ok! Ben benieuwd naar zijn, of iemand anders zijn oplossing voor mijn probleem. Het is overigens steeds
dezelfde persoon die dit doet. Wordt een beetje vervelend vandaar. Hij zit ook bij mijn provider, Demon ben ik al achter.
 
Sygate geeft een melding wanneer er iets tegen gehouden wordt, je zit gewoon veilig achter je firewall.
Dat knipperende bolletje is niet uit te zetten.
Het hoeft niet altijd kwaadaardig te zijn trouwens, het kan ook gewoon iemand zijn die naar jou poort pingt als je bijvoorbeeld vaak een server of iets dergelijks aan hebt staan.
Als je het echt niet vertrouwd en je weet het ip-adres kan je altijd contact opnemen met de profider die het adres verleent.

Om er zeker van te zijn dat je pc dicht zit kan je altijd een poortscan uitvoeren, hier:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Klik op 'proceed' en scan je poorten.
 
Ok, nou mijn pc staat volledig op Stealth dus dat zit wel goed. Alleen is het steeds hetzelfde IP adres, maar wel verschillende gebruikers gek genoeg. Gisteren was het nog een Demon gebruiker, nu komt dit zelfde IP adres weer uit in Duitsland. Hoe kan dat nou? Iemand daar een verklaring voor?
 
Ik zit nu achter een router maar toen ik nog gebruik maakte van een USB modem werd ik dagelijks bestookt met dat soort meldingen.
Zolang je veilig achter je firewall zit hoef je je nergen zorgen over te maken al doe je dat in het begin natuurlijk wel.

Er wordt op het internet heel wat afgescant, vraag het maar aan mensen die tien minuten onbeveiligt aangesloten zijn op het internet :confused:
Ik zou me er niet zo druk meer over maken.
 
Ik had er gisterenavond ook al een mailtje over gestuurd naar de abuse afdeling van Demon. Ik kreeg net bericht terug van hun. Het is schijnbaar iemand met een besmette computer. Hij zou een email sturen naar die persoon.
Hoe kan dan iemand met een besmette pc steeds poortscan's naar mij doen?
 
Ik heb niet zoveel verstand van hacken, misschien dat er op het helpmij forum mensen zijn die dat even uit kunnen leggen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan