Een kennis van mij heeft sinds enkele dagen dat hij niet meer kan internetten. Als hij de computer opstart, komt in winXP de melding: ip adres conflict. Iemand anders zal dus op hetzelfde moment een zelfde ip adres gebruiken. Alleen is dit nogal vreemd volgens mij. IK heb een aantal dingen nagekeken en alles staat zoals het hoort. Dus "automatisch een ip adres verkrijgen(dhcp)" staat aangevinkt ed. Nu had ik hem gezegt de helpdesk van multikabel op te bellen. Maarja, dat zijn natuurlijk knuppels die altijd denken dat de klant iets fout doet, hadden ze hem verteld te moeten wachten tot de volgende dag. Dan zou hij een nieuw ip adres krijgen.
Volgende dag was het weer rotzooi en nog steeds geen internet. Hij zou inmiddels weer contact opnemen met de helpdesk en deze keer zich niet zo snel afschepen met "wacht maar een dag of wat".
Probleem is nu dat iemand anders mij ook al heeft gebeld met dit probleem. Wat is er allemaal aan de hand? Is er een simpele oplossing voor of is het echt een probleem van de kabel? Ik word hier eigenlijk wel een beetje gestoord van.
Volgende dag was het weer rotzooi en nog steeds geen internet. Hij zou inmiddels weer contact opnemen met de helpdesk en deze keer zich niet zo snel afschepen met "wacht maar een dag of wat".
Probleem is nu dat iemand anders mij ook al heeft gebeld met dit probleem. Wat is er allemaal aan de hand? Is er een simpele oplossing voor of is het echt een probleem van de kabel? Ik word hier eigenlijk wel een beetje gestoord van.