IP adres E-Tech ADSL modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

embaan

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2004
Berichten
18
L.S.

Het IP adres E-Tech ADSL modem/router welke ik heb ingesteld tijdens de installatie ben ik kwijt. Na mijn modem/router zit er nog een LinkSys wireless accesspoint en daarop mijn PC's in het netwerk.
Via notebook utp-kabel direct aangesloten op E-Tech modem. Via WinPing geprobeerd om te kijken welk IP-adres is ingesteld.
Geen enkel resultaat. Heeft iemand nog een suggestie?
Al vast bedankt voor de moeite en tot wederdienst bereid.
 
Gaat het hier om het WAN of LAN Ip adres (internet ip of local ip)
Voor beide heb ik denk ik wel een oplossing, dus post ff welke het is dan zal ik proberen het te verhelpen

Of bedoel je misschien het IP adres waarmee je naar de router kan connecten om instellingen te veranderen ?

dat is 192.168.1.1 of 192.168.2.1
 
Het gaat hier om het 'eigen' IP adres van de modem/router. Volgens de gebruiksaanwijzing is dat
192.186.1.254. Mogelijk heb ik dat bij de installatie veranderd hoewel ik me dat NIET kan herinneren.
De andere twee IP-adressen 1.1 en 2.1 werken evenmin.
Heb er ook een pingroutine op los gelaten maar die komt geen adres tegen in de range 192.xxx.xxx.xxx.

Vast bedankt voor de moeite.
 
Is wel vreemd, ga even voor je zoeken naar een oplossing en zal deze zo snel mogelijk even hier posten.
 
ik heb ook een adsl/router van e-tech hier, en die van mij heeft als intern ip-adres 10.0.0.2

misschien handig ff te kijken op de site van e-tech voor misschien een geupdate handleiding: http://www.e-tech.nu
 
Even nog een paar opties.

Heeft de router ook een interne DHCP server (aanstaan) dan je lan kaartje ook op DHCP zetten. Dan krijg je een ip adres van de router en daar zit dan ook een gateway adres bij. Waarschijnlijk is dit gateway adres dan van je router.

Geen DHCP :( ? Dan kun je proberen de router terug te zetten naar factory settings. Ik heb een wireless router (3) van e-tech. Door het reset knopje 3 seconden in te drukken. Weet niet of alle routers van e-tech zo werken. Maar dan moet je ff de handleiding van e-tech.nu halen.
Let wel op je bent "al je instellingen" van je router dan kwijt. Deze worden dan weer op standaard gezet zoals terug te lezen is in de handleiding. Dus ook het IP adres van de router.

[edit]
Lees net dat je de reset knop 5 seconden ingedrukt moet houden :)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor het 'medeleven'!
Ik ga de modem/router resetten en bewaar dan alle nieuwe instellingen bij mijn gebruiksaanwijzing.
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan