IP adres niet te verkrijgen / andere pc's oke

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hallo,

Mijn pc maakt sinds enkele weken geen verbinding meer met internet. Onderin de balk staat het icoon IP adres verkrijgen er dan ook al enige tijd op. Hab al diverse dingen geprobeert maar zonder succes. Weet nu ook niet meer wat te doen en hoop dat iemand een bruikbare tip kan geven

Ik maak gebruik van een internetverbinding van Ziggo (voorheen Home)
Achter het modem heb ik een draadloze router geplaatst van Linksys (WRT54G)
Naast mijn pc heb ik nog een oude pc rechtstreeks met kabel aan de router aangesloten, en een laptop draadloos. Deze werken beide prima en hebben ook beide een goede internetverbinding.
Maar mijn hoofd pc krijgt dus geen verbinding meer.
Heb al in cmd IP Config gedaan, en komt de vermelding IP 0.0.0.0
Bij IPCONFIG /renew komt de melding:

Er is een fout opgetreden bij vernieuwen van deze interface. De RPC server is niet beschikbaar.

Ik heb ook al netsh winsock reset en winsockfix gedraaid maar ook zonder succes.

Nu heb ik de netwerkkaart vernieuwd, maar ook dit zonder succes.

Gister heb ik een usb dongle voor draadloos netwerken gekocht en geïnstalleerd en deze maakt wel verbining met het netwerk maar linkt deze niet door naar windows. IP adres blijft ook in deze IP 0.0.0.0

Ik zal degene die mij hier de oplossing voor aan kan reiken zéér dankbaar zijn !!!!

Bij voorbaat dank.

Mvrgr. Mark

Hoi,

Verwijder de netwerkkaart (inclusief software, waarvoor je een extra bevestiging moet geven) uit je hardware-overzicht in het configuratiescherm (even géén dongle erin dus).
Start opnieuw op en je netwerkkaart wordt opnieuw gedetecteerd.
Je hebt nu een maagdelijke netwerkverbinding.

Vragen:
- welk besturingssytsteem op de betreffende pc
- gaat het om een bekabelde verbinding die niet werkt?
- staat dhcp op de router ingeschakeld?

Klik hier voor uitleg over het in-/uitschakelen van de beveiliging op je router.
Onderin vind je ook een link naar de uitleg voor jou router van Linksys

Laatst bewerkt:
Kijk eens in je router met de pc waar je wel verbinding hebt of wireless beveiligd is met macadres alleen toegang.
Probeer eerst eens gewoon verbinding te maken zonder allerrlei beveiligingen.
Dus voor de wireless alle beveiligingen uitschakelen Beacon aanzetten zodat je ziet dat ie in de lucht is.
Op de Pc firewall uitschakelen en de betreffende adapter via eigenschappen de gateway invullen=ipadres router.
Kijk ook eens hier:
http://handleiding.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=46
met dank aan frisian voor de duidelijke uitleg

en /of
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_installeren/1
met dank aan teksten uitleg.net

Hoi Teun,

Hetgeen jij voorstelt heb ik al enige malen gedaan zonder succes. Bij de helpdesk kreeg ik te horen dat mijn onboard netwerkkaart defect was. Na aanschaf en installatie van een nieuwe netwerkkaart (wat met installeren probleemloos verliep) kreeg ik weer de melding IP adres verkrijgen. Daar is ie nu een hele week al dag en nacht mee bezig maar nog steeds niks.
Het lijkt net of iets op de pc verhinderd dat er geen IP adres autom. aangemaakt mag worden. Volgens @home moet IP adres verkrijgen altijd automatisch staan aangezien de IP adressen nogal eens kunnen wijzigen.
Ik heb overigens nog nooit problemen met de pc gehad en nu ineens wel.

Het besturingssysteem wat ik gebruik is XP
Ik gebruik een bekabelde verbinding
DHCP staat op de router ingeschakeld

Ik weet me écht geen raad meer hoe ik dit weer aan de praat moet krijgen.
Ik hoop dat jij me nog wat tipos kan geven.

Alvast geweldig bedankt !!!

Groeten Mark

Hoi,

Verwijder de netwerkkaart (inclusief software, waarvoor je een extra bevestiging moet geven) uit je hardware-overzicht in het configuratiescherm (even géén dongle erin dus).
Start opnieuw op en je netwerkkaart wordt opnieuw gedetecteerd.
Je hebt nu een maagdelijke netwerkverbinding.

Vragen:
- welk besturingssytsteem op de betreffende pc
- gaat het om een bekabelde verbinding die niet werkt?
- staat dhcp op de router ingeschakeld?

Klik hier voor uitleg over het in-/uitschakelen van de beveiliging op je router.
Onderin vind je ook een link naar de uitleg voor jou router van Linksys

Hoi :)

Volgens @home moet IP adres verkrijgen altijd automatisch staan aangezien de IP adressen nogal eens kunnen wijzigen.

Bovenstaande begrijp ik even niet...het Dynamisch verkregen IP-adres van Ziggo staat helemaal los van het automatisch verkrijgen van een IP-adres op je pc van je eigen router.

Eerst even de volgende vraag:

Is er ook nog een draadloze adaptor actief in de pc?

ED

Hoi :)

Volgens @home moet IP adres verkrijgen altijd automatisch staan aangezien de IP adressen nogal eens kunnen wijzigen.

Bovenstaande begrijp ik even niet...het Dynamisch verkregen IP-adres van Ziggo staat helemaal los van het automatisch verkrijgen van een IP-adres op je pc van je eigen router.

Eerst even de volgende vraag:

Is er ook nog een draadloze adaptor actief in de pc?

ED

Dus jij bedoelt dat ik het adres van de router in mijn pc bij netwerkverbinding op moet geven of zo ??
Hoe kan het dan dat ik dat nooit heb hoeven doen en dat de andere pc's nog wel probleemloos draaien ??

Nee, de draadloze adapter heb ik verwijderd.

Dus jij bedoelt dat ik het adres van de router in mijn pc bij netwerkverbinding op moet geven of zo

Nee..dat bedoel ik niet..dit is inderdaad niet nodig indien je hebt ingesteld dat ie deze automatisch verkrijgt (van de router)....maar het IP-adres van je eigen router staat helemaal los van het IP-adres wat je krijgt van Ziggo....dat bedoel ik...

Je KUNT wel een vast IP-adres toekennen en dan eens proberen of dit wel gaat werken.
Je weet hoe dat gaat ?

ED

Hoi,

Controleer of het verkrijgen van een IP-adres op 'automatisch' staat:

Ga naar het configuratiescherm en dubbelklik op 'Netwerkverbindingen'
Rechtsklik op alle netwerkverbindingen die je NIET wilt gebruiken en kies in het snelmenu voor 'Uitschakelen'
Rechtsklik op de bekabelde verbinding die je wél wilt gebruiken en klik in het snelmenu op 'Eigenschappen'

Vraag 1: welke onderdelen staan er allemaal in de 'Lijst met onderdelen'?

Blader naar het onderdeel 'Internet-protocol (TCP/IP)' en dubbelklik daarop.

Het venster dat je nu te zien krijgt moet er uit zien als in bijlage 1
Klik in dit venster op de knop 'Geavanceerd...'
Het venster van 'IP-instellingen' moet eruit zien als in bijlage 2
Het venster van 'DNS' moet eruit zien als in bijlage 3
Het venster van 'Wins' moet eruit zien als in bijlage 4
Klik in het venster 'Opties' op de knop 'Eigenschappen'
Het venster TCP/IP-eigenschappen moet eruit zien als in bijlage 5
Corrigeer dit eventueel en klik op OK of - als dit correct is - op 'Annuleren'
Klik in het voorgaande venster op OK
Je staat nu weer in het venster van bijlage 1: 'Eigenschappen voor internetprotocol (TCP/IP)'
Klik hier op het tabblad 'Alternatieve configuratie'
Het venster moet eruit zien als in bijlage 6

Vraag 2: heb je soms het internetsecuritypakket Windows Live OneCare geïnstalleerd?

Bijlagen

• Bijlage 1.JPG
    Bijlage 1.JPG
    38,8 KB · Weergaven: 74
  • Bijlage 2.JPG
    Bijlage 2.JPG
    31,6 KB · Weergaven: 90
  • Bijlage 3.JPG
    Bijlage 3.JPG
    43,6 KB · Weergaven: 93
  • Bijlage 4.JPG
    Bijlage 4.JPG
    41,3 KB · Weergaven: 83
  • Bijlage 5.JPG
    Bijlage 5.JPG
    23 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Je kunt 'maar' vijf bijlagen koppelen aan een bericht .....
Dus hier de zesde

Bijlagen

• Bijlage 6.JPG
    Bijlage 6.JPG
    33,2 KB · Weergaven: 73
Bij bekabelde verbindingen die het plots niet meer doen, denk ik in eerste instantie aan de CAT5 kabel.
Heb je al eens geprobeerd om de kabel van die oude PC die het nog wel doet in je hoofdpc te pluggen?
Indien nee, eerst even doen. Kan ons een hoop zoekwerk besparen.

Edit : Het feit dat de draadloze adapter ook geen IP adres kreeg kan een andere reden hebben. Dus toch maar even de kabel testen.

Laatst bewerkt:
Ik heb alle instellingen nog eens nagelopen zoals jullie aangeven maar geen fouten kunnen ontdekken.
Wat ik wel érg vreem vind is dat nu ik een nieuwe HD gekocht heb, en windows er opnieuw op heb gezet, ik wel gewoon internet krijg.
Maar ik wíl mijn oude pc aan de gang hebben. Geef niet zomaal op.
Hardwarematig is nu dus geheel uitgesloten.
Dus móet het wel de software zijn. Of misschien een virus of TrojanHorse of zo??

Wie kan me helpen ??

Gr. Mark

Kan even iets niet meer volgen , graag wat uitleg :)

eerste bericht :
Maar mijn hoofd pc krijgt dus geen verbinding meer

laatste bericht :
Wat ik wel érg vreem vind is dat nu ik een nieuwe HD gekocht heb, en windows er opnieuw op heb gezet, ik wel gewoon internet krijg.

Betreffen deze 2 berichten dezelfde pc? zoja...dan heeft je hoofd pc blijkbaar nu wel weer gewoon verbinding of zie ik iets verkeerd? :o

eerste bericht :
Naast mijn pc heb ik nog een oude pc rechtstreeks met kabel aan de router aangesloten, en een laptop draadloos. Deze werken beide prima en hebben ook beide een goede internetverbinding.

laatste bericht :

Ook deze 2 berichten kan ik even niet rijmen, sorry :o

ED

Kan even iets niet meer volgen , graag wat uitleg :)

eerste bericht :
Maar mijn hoofd pc krijgt dus geen verbinding meer

laatste bericht :

Betreffen deze 2 berichten dezelfde pc? zoja...dan heeft je hoofd pc blijkbaar nu wel weer gewoon verbinding of zie ik iets verkeerd? :o

eerste bericht :

laatste bericht :

Ook deze 2 berichten kan ik even niet rijmen, sorry :o

ED

Sorry voor de verwarrende uitleg.

Ik heb momenteel een nieuwe harddisk in mijn hoofd PC gebouwd en windows XP opnieuw geeïnstalleerd. (dit omdat ik teneinde raad ben wat de oorzaak kan zijn, omdat Ziggo helpdesk het steeds op een hardwarematige storing gooit)
Nu de internetverbinding met de nieuwe installatie van windows op een nieuwe harddisk wél een internetverbinding mogelijk maakt, kan ik een hardwarematige storing direct uitsluiten. Het is dus een softwarematige blokkade of zoiets op de oude harddisk.

Met de regel " Maar ik wíl mijn oude pc aan de gang hebben. Geef niet zomaal op " bedoelde ik mijn hoofd PC i.c.m. mijn oude harddisk.

Aangezien daar zoveel software op geïnstalleerd is, heb ik geen zin dit helemaal opnieuw
opde nieuwe harddisk te installeren. Ik geef de moed dus niet zomaar op om de oude harddisk op mijn hoofd pc weer zover te krijgen dat een internetverbinding mogelijk is.

Ik hoop dat ik het nu wat duidelijker uitgelegd heb.

Tot dát moment switch ik telkens tussen de nieuwe en oude harddisk om de geïnstalleerde software te gebruiken en andermaals op internet te kunnen met mijn hoofd pc.

Gr. Mark

ok....bedankt voor de verhelderende uitleg..ut is nu helemaal duidelijk..:)

dus kort gezegd.... alles is in orde : kabels , modem , router , netwerkkaart , dongel en verbinding.

Maar.....zodra je via het oude systeem opstart gaat het niet.

ummm..heb je al geprobeerd wat ik je reeds had geadviseerd , namelijk om een vast IP-adres toe te kennen?

ED

ok....bedankt voor de verhelderende uitleg..ut is nu helemaal duidelijk..:)

dus kort gezegd.... alles is in orde : kabels , modem , router , netwerkkaart , dongel en verbinding.

Maar.....zodra je via het oude systeem opstart gaat het niet.

ummm..heb je al geprobeerd wat ik je reeds had geadviseerd , namelijk om een vast IP-adres toe te kennen?

ED

Hoi Ed,

Sorry dat ik je pas zo laat antwoord. Heb veel problemen gehad met mijn provider Ziggo maar heb nu weer internet verbinding op de 2 pc's.

Ik zal het nog ff uitleggen:

Ik heb een router van Linksys (de WRT54G) welke verbinding heeft met internet, en dit keurig doorgeeft aan mijn bedrade PC 1 en draadloos aan mijn laptop.
PC 2 heeft nog steeds geen internet op deze pc en onderin de balk staat het icoontje met 2 monitoren en een melding: IP adres verkrijgen. Als ik dan herstellen kies geeft ie foutmelding: Geen IP adres te verkrijgen. Neem contact op met netwerkbeheerder.

Nu heb ik, zoals jij adviseerde een vast IP adres toegekend bij deze pc. Eerst het adres van de router 192.168.1.100 en voor de overige DNS instellingen de router softwarematig geopend en bij status gekeken wat de DNS server adressen waren en deze ingevuld.
Nu krijg ik wel verbinding met de router maar heb nog steeds geen internet. Ditzelfde gebeurt als ik ook het IP adres wat ik in de router zie staan, op mijn pc bij IP adres ingeef.
In mijn router staat als login type: Automatic Configuration DHCP

Wat kan nou toch de oorzaak zijn dat ik geen internetverbinding krijg maar wel een verbinding met mijn router ????
Hardwarematig is niets mis, want ik heb een andere harddisk gekocht en XP daarop geïnstalleerd en dan werkt allles prima.
Ik hoop dat iemand mij een waardevolle tip kan geven !!!!!

Ik ben door blijven experimenteren weer een (klein) stapje verder.
Ik heb bij de andere 2 pc's de IP adressen bekenen en hiervan het laatste getal met 1 verhoogd en dit IP adres bij mijn niet werkende pc handmatig ingevoerd. Daarna bij subnetmasker 255.255.255.0 ingegeven en bij standaard gateway het adres van de router 192.168.1.1 ingevoerd. (Dit is dus allemaal handmatig ingesteld terwijl de andere 2 pc's met automatisch toegekend IP adres en DHCP werken)
Nu heb ik na heel lange tijd eindelijk weer een netwerkverbinding tussen alle 3 de pc's maar nog steeds geen internet op mijn ene pc.
Als ik IP config opvraag via de commandprompt geeft hij keurig alle gegevens op het scherm weer.
Als ik daarna bij verbindingen op herstellen klik, bijft ie hangen bij DNS toekennen en geeft een foutmelding dat deze niet toe te wijzen zijn.

Hoe kan ik dit handmatig oplossen en hoe kan het dat deze pc niet met de automatische toewijzing van IP adressen kan werken en de andere pc´s wel probleemloos draaien ???

Ik ben hier al maanden mee bezig en krijg de oplossing maar niet gevonden.

Ik heb de (tijdelijke) oplossing gevonden.
Het probleem bleek in de DNS servers van Ziggo te liggen.
Ik had alles op automatisch staan (zowel toekenning van IP als DNS adres)
Na veel speurwerk vond ik veel klachten over Ziggo en de problemen met de DNS servers.
Deze heb ik nu een vaste adressering gegeven en warempel... na maanden geen internetverbinding op de pc gehad te hebben ineens wel een verbinding.
Maar hoe krijg ik deze verbinding nu automatisch werkend. de andere vast aangesloten PC en de draadloze laptopbverbinding fuctioneren immers toch ook met automatische instelling / toekenning, (DHCP is overigens ingeschakeld op de router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan