IP adres ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabinekuh

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2006
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk.
hij blijft hangen op netwerkadres verkrijgen, en als ikop herstellen klikt kan hij geen nieuw ip adres geven.
er staat ook dat mijn ip adres ongeldig is, ik heb al ipconfig/renew geprobeerd maar dit werkt niet.
Internet op de pc werkt wel gewoon naar behoren, ik heb een sitecom wl-160 54g router.
hij deed het vrijdag nog prima geenm probleem, maar mijn zusje heeft hem meegenomen naar de camping met een netwerkkaart van telfort en nu ik hem weer terug heb doet hij het ineens niet meer.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik heb ookal de stroom eraf gehaald maar niks werkt!

Haal de router even tussen je pc en je modem uit. Heb je internet op je pc zo? Zonee: wijs IP automatisch toe. Zoja: begin met deze instellingen je router dan even opnieuw te configureren.
Maak nu met je draadloze pc's verbinding met je router. Werkt het terug?

Ga eerst even kijken bij apparaatbeheer, klopt alle hardware nog steeds?

Welk OS heb je?

rechtermuisklik op 'deze computer' en dan eigenschappen. Daar staat het dan achter "systeem:"

1394 verbinding verbonden met firewall.
draadloze netwerkverbinding netwerkadres verkrijgen
lan verbinding netwerkkabel is niet aangesloten

Kijk even bij eigenschappen van het ip, staat daar ip en dns allebei op automatisch? zonee, doe dat dan

als het probleemn iet is verholpen, probeer dan eens de drivers van je netwerkkaart te herinstalleren.

Wordt de rest van je netwerk volledig automatisch geconfigureerd?

Nee dan staat er:

windows ip configuratie

er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.
er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: draadloze netwerkverbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen

Nou heb ik gedaan, hij heeft nu verbinding, maar hij opent de websites niet dan staat er pagina kan niet worden weergegeven

Dan dien je ook bij de gateway en dns het adres van de router in te vullen, en misschien wel de dns adressen van je ISP i.p.v. die van de router.

Kijk eens of bij verbindingen bij de eigenschappen van IE, en bij laninstellingen of daar een proxy staat aangemeld, alleen instellingen automagisch detecteren aanvinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan