ip adres onvindbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter piavf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

piavf

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
door wat aanpassingen in mijn netwerk wilde ik in mijn NAS het ip-adres aanpassen zodat het makkelijker zou zijn om hem te vinden. Deze NAS staat op een tweede kaart (1000Mbit) in mijn pc , de ander ingang (100 mBit) gebruik ik voor het netwerk, internet enz. De NAS moest (alvast) wat sneller te benaderen zijn ivm de grote video bestanden, vandaar deze tweede kaart in de pc. Printers e.d. konden prima op de langzamere kaart.
Maar bij het aanpassen van het ip adres ging er plotseling iets mis en nu kan ik de NAS niet meer benaderen, niet via de browser en ik kan ook geen IP adres meer vinden. Mogelijk dat er daar ook iets fout is gegaan.

Graag een suggestie hoe ik de HP-shareSpace NAS kan benaderen en corrigeren.

PS
de resetknop is niet echt een optie omdat ik dan bang ben mijn data onbereikbaar te maken, klopt dat ?

Laatst bewerkt:
Heb je al ik de router gekeken of hij daar nog wel geregistreerd staat?
Ik weet niet of jeje data kwijt bent maar: haal de hdds eruit, klik op de resetknop en stop ze er weer in.
Ik DENK dat je data dan gespaart blijft omdat die op de hdds staan

Heb je al ik de router gekeken of hij daar nog wel geregistreerd staat?

hoe kan ik dat zien ? hm trouwens... hij staat rechtstreeks op de PC, niet via de router, als eenling op een apparte kaart.

GEVONDEN via WD Link, met extra hulp van WD Helpdesk.
McFreak je bevestigde mijn idee... voor de zeker heid gecheacked bij WD en daar kreeg ik prima hulp, totdat het in de lucht was .
het resetten van de NAS kan dus zonder de schijven aan te tasten. het rest alleen de netwerkinformatie.
Dus McFreak fijn dat je reageerde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan