ip adres router/computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.318
Hallo allemaal.
Ik wil het ip adres van mijn computer achterhalen omdat ik verbinding wil maken met remote desktop web connection. Ik wil het ip adres van de computer zoals die er van buiten uit ziet, dus niet 192.168.xx.xx maar 81.xx.xx.xx
Mijn netwerk ziet er als volgt uit (de ip adressen zijn voorbeelden):
untitled.JPG
Als ik op de site watismijnip.nl kijk: zegt hij het ip adres van mijn router:eek: en ik wil het ip adres van mijn computer hebben:confused:. Dus bijv. 81.11.22.33 of moet ik het dan zo in de adresbalk typen:''81.1.1.1/192.168.1.1/192.168.1.2''? of zo: ''81.1.1.1:192.168.1.1:192.168.1.2:80'' (is het poortnummer)?
want als ik probeer te verbinden lukt dat niet. Of heeft dat met poorten forwarderen te maken?

Alvast bedankt!:D
 
Laatst bewerkt:
Als je je IP-Adres van je computer wilt achterhalen moet je het zo doen:
  1. Start -> Uitvoeren
  2. Typ in: cmd
  3. En typ dan in: ipconfig
 
Je zult moeten portforwarden in de router.

Poort 3389 (rdp) moet je doorsturen naar het interne ipadres van je pc.
 
Het ip adres van je internetverbinding is heel makkelijk te achterhalen door naar *KNIP* te gaan. Voor de nederlands internetproviders vind je hier ook de contact gegevens en link naar de onderhoudspagina...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Graag oude topics met rust laten, je reageert in topics van meerdere jaren oud. Deze zijn niet actueel meer. Daarbij plaatst je iedere keer hetzelfde. Het lijkt op reclame, daarom de link verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan