ip adres systeemfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcdom

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
ikkrijg elke keer te zien: "windows systeemfout
er is een ip-adresconflict met
een ander systeem op het
netwerk gevonden"

ik heb xp met 3 pc`s op een router via chello. ik heb de stekkers op de router al verwiseld en nog steeds diezelfde error.

hoe ken je de ipadressen verwisselenzdat je die foutmelding niet meer krijgt, of hoe ken ik die error weg krijgen. ik hoor t wel.

alvast bedankt, groetjes chris

probeer een netwerkkaart in een ander slotje , van de pc die de error geeft .

Heb je misschien 1 pc (of meerdere) handmatig een ipadres gegeven of krijgen ze allemaal automatisch een ipadres?

Hoe krijg je de adressen toegewezen, via dhcp of heb je statische ip-adressering? In het laatste geval moet je de instellingen van een van je pc's waarschijnlijk aanpassen. Voor een overzicht hiervan de volgende link

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=86960

Als je de toewijzing via dhcp hebt draaien, kan het zijn dat een van de pc's een ip-adres heeft gekregen met onbeperkte leaseduur en daarna een poosje uitgeschakeld is geweest, en waarna de leaseduur op de dhcp server is gewijzigd of de scope opties anderszins zijn gewijzigd. In dat geval is de dhcp server niet op de hoogte van een dubbele toewijzing. De pc met het conflicterende ip adres zal ook niet opnieuw een ip adres aanvragen bij de dhcp server omdat hij immers een ip adres met een onbeperkte leaseduur heeft.

Doe op de pc met de foutmelding eens start/run en typ cmd en geef enter. Typ daarna ipconfig /release en geef enter. Typ daarna ipconfig /renew en geef enter. Start nu de pc opnieuw op. Heb je nu nog steeds hetzelfde probleem?

de pc met foutmelding is een laptop en die netwerkkaart is ingebouwd geloof ik. de ipadressen zijn toegewezen voor de router zelf.de fout melding blijft zich weergeven maar ondanks die error doet internet en alle andere toepassingen t wel gewoon

Welke windowsversie draaid er op de laptop. En wordt hij ook nog op andere plaatsen in een netwerk gebruikt ?

de3 laptop heeft xp de andere px ook xp en laatste heeft widows me. t heeft allemaal gewerkt, tot nu nu krijgen we die error. die laptop word nooit ergens anders gebruikt en stat altijd maar op 1 plek en altijd met t internet verbonden. (als tie aan staat tenminste)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan