IP adres veranderen in een naam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Okay , als je dan een webserver hebt draaien en je moet je bezoekers er telkens op attenderen dat ze
http://123456789 moeten intikken om je site te bezoeken dan is dit op zijn minst een onvriendelijke benadering.
Als je nou een domeinnaam hebt geopend , kun je die dan eventueel "verhuizen"naar je eigen server, dus het IP adres te laten vervangen door een naam ?
Of is het zo dat er dan telkens "gelinkt" wordt naar je IP adres ? ( en dat je daar dan [uiteraard] voor moet betalen)

Met 'domeinnaam geopend' bedoel je geregistreerd? Dan is dat domein gekoppeld aan 1 of meer ip-adressen door de parenting nameserver van jouw domeinprovider.

De vraag die jij stelt is eigenlijk het meest handige van internet. Elke server/pc op internet heeft zo'n ip-adres, terwijl de meeste websites een domeinnaam hebben. Zo is bijvoorbeeld www.lekkerekwal.com gekoppeld aan 213.126.37.230. Dit is het hele principe van een domeinnaam!

Dus wat jij vraagt is eigenlijk de hele bedoeling van een domeinnaam.

Ja okee, maar ik heb een dyn IP adres, en die wisselt dus. Wordt het er dan toch aan gekoppeld?
Ik wil namelijk van mijn eigen server kunnen opereren.
Mijn IP adres is overigens steeds dezelfde hoor, mits ik maar niet 3 weken lang geen PC aanzet, maar dat gebeurd nooit.

Geplaatst door dutchsoulboy
Ja okee, maar ik heb een dyn IP adres, en die wisselt dus. Wordt het er dan toch aan gekoppeld?
Ik wil namelijk van mijn eigen server kunnen opereren.
Mijn IP adres is overigens steeds dezelfde hoor, mits ik maar niet 3 weken lang geen PC aanzet, maar dat gebeurd nooit.
O, op die manier... Dan wordt het moeilijker ja. Een oplossing die je kan toepassen is het gebruik maken van de diensten van dyndns.org. Dan wordt jouw URL servernaam.dyndns.org en dat werkt dan wel met een dynamisch ip-adres.

Ga naar de site, log in en claim een domein. Dit kan ook een www.jouwnaam.com zijn (kost wel geld) of jouwnaam.homelinux.com bijvoorbeeld.

Hij pakt je IP adres op dus bijvoorbeeld

Jij hebt:
jenaam.homelinux.com

Je ip:
195.37.188.91

Dan ga je naaar internetadres http://jenaam.homelinux.com en kom je op jouw ip adres uit.

Deze kun je altijd updaten op de site, mocht je een nieuw ip hebben verkregen.

Geplaatst door acid007
Ga naar de site, log in en claim een domein. Dit kan ook een www.jouwnaam.com zijn (kost wel geld) of jouwnaam.homelinux.com bijvoorbeeld.

Hij pakt je IP adres op dus bijvoorbeeld

Jij hebt:
jenaam.homelinux.com

Je ip:
195.37.188.91

Dan ga je naaar internetadres http://jenaam.homelinux.com en kom je op jouw ip adres uit.

Deze kun je altijd updaten op de site, mocht je een nieuw ip hebben verkregen.
Het gaat hier om een dynamisch ip-adres koppelen aan een domeinnaam, niet de standaard koppeling :confused:

@TS: ik weet niet precies hóé het werkt, maar dat staat wel uitgelegd op hun site. Ik geloof dat jij met jouw pc elke keer als je inbelt contact maakt met dyndns zodat ze jouw ip-adres weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan