ip-adres veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dubje10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo,

ik heb altijd hulp gehad voor onze pc van iemand, waar ik nu geen contact meer mee heb door omstandigheden. Hij heeft heel veel kennis van computers en alles wat daar bij hoort. Hij programmeert ook zelf etc..
Sinds we geen contact meer hebben (ruzie is een heel groot woord) heb ik niks anders dan problemen met mijn pc. Ik weet dat hij in de pc van anderen kan kijken, daar heeft hij ook een programma voor, en verdenk hem ervan dat hij regelmatig in mijn pc zit te rotzooien. Kan ik mijn ip-adres veranderen en al mijn inlogcodes en is dat afdoende? Als ik hem dan nooit meer een mailtje stuur ofzo kan hij mijn nieuwe ip-adres dan ook niet meer vinden?
In het begin kreeg ik regelmatig melding van MSN dat ik was aangemeld op een andere pc, nadat ik mijn wachtwoord veranderd heb gebeurde dat niet meer.
Kan ik bewijzen dat hij dat doet, dus kan ik hem traceren op mijn eigen pc en hoe moet ik dat dan doen?

Mijn pc is momenteel zo traag als.......... dus ik moet er echt iets mee.

Alvast bedankt

Karin (Dubje10)

Laatst bewerkt:
.dit kan niet makkelijk en zomaar even...
van provider switchen kan misschien?

ga naar start uitvoeren msconfig ga naar opstarten en vink alles uit behalven je virus scanner
wijzig je wachtwoorden

als je deze 2 stapen doet maak je het hem al moeilijker

-- kan ik hem traceren op mijn eigen pc en hoe moet ik dat dan doen?
je kan dat doen met wireshark maar je vangt dan wel heeeeeel veel data als je niet weet waar je naar zoekt dan houd het op en is het antwoord waarschijnlijk nee

Gewoon je provider bellen en vragen om een ander IP nummer.
Als je netjes je verhaal bij hun doet, doen ze waarschijnlijk niet moeilijk.

Mukkel heeft inderdaad gelijk. En dit is toch wel erg. Ik denk echt niet dat ze daar echt problemen over gaan doen.

Indien je een dynamisch IP adres hebt dan is het mogelijk om je IP adres te laten veranderen door gewoon even je router te resetten dmv. aan/uit knop.

Zorg er ook voor dat alle poorten van je router gesloten zijn, dat verkleint de kans op inbraak.

We komen er wel, maar dit vergt iets meer dan genoemde stappen.

-Je internet leverancier kan je IP adres niet veranderen. Dit is een beperking van de dynamische adressen. Overigens helpt dit niet, want hiermee zou je een semi-permanent IP adres krijgen waarmee je alleen maar eenvoudiger te vinden bent op internet.
-Je modem resetten helpt zeer wss ook niet, want de meeste huidige DHCP servers (die deelt de IP adressen uit) onthouden je MAC adres en delen in eerste instantie hetzelfde adres uit. Je kunt het nog proberen om het modem meerdere dagen uit te laten, maar ik betwijfel of het helpt.

Als je serieus bent in je verdenking dan kun je het best rigoreuze maatregelen nemen. Ik vermoed dat diegene wel eens iets op je pc kan hebben geïnstalleerd, waardoor hij je kan blijven lastig vallen.
-Wijzig alle wachtwoorden van hotmail/msn/email etc, etc
-Installeer je pc volledig opnieuw, nadat je de harde schijf volledig hebt geleegd met een tool als GDisk.
-Kondig bij die vriend aan dat je hem verdenkt van deze praktijken en dat je bij hernieuwde problemen aangifte zult doen
-Als je opnieuw problemen krijgt, doe dan ook aangifte bij de politie.

p.s. Zelf iemand opsporen, met beperkte middelen en weinig kennis, is haast niet te doen.

Wat die kennis (waarschijnlijk) bij u doet is een misdaad, dus strafbaar. Je mag hem hier best op waarschuwen. Blijft het zo doorgaan, doe dan zoals gezegt hierboven, aangiften bij de politie. Maar je PC even goed herinrichten is stap 1. Kijk even bij je geïnstalleerde programma's of je iets verdachts ziet. Een programma met de naam desktop of viewer of iets dergelijks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan