Ip adres veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredvanb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
Beste,

Ik heb al veel opgezocht en dergelijke, maar kom er toch niet uit. Mijn zoon heeft op bepaalde (Nieuws) sites reacties geplaatst en dergelijke waardoor ik op een redelijk aantal websites een ip ban heb opgelopen. Nou bezocht ik deze sites best vaak, en kan er dus nu niet meer op. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om mijn ip adres dus te veranderen/vernieuwen. Maar zonder succes. Ik heb tevens het mac adres proberen te veranderen, maar hier is geen optie voor in mijn cisco router (Ziggo). Ook heb ik via cmd de commando's ipconfig/release en renew al geprobeerd maar dat werkt helaas ook niet.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Alvast hartelijk dank,
Fred

Helaas niet. IP adres krijg je van je provider en zal niet aangepast worden. Enige wat je kunt doen is veranderen van provider of via een proxy de geblokkeerde sites bezoeken

Ik raad aan (dit is ook nog veiliger surfen) CyberGhost VPN.
Dit "veranderd" jou IP en zet de locatie naar ergens anders. Dus als bijvoorbeeld jou echte IP naar jou huis lijd , gaat het met dit programma naar bijvoorbeeld USA.

Succes :thumb:

Hallo,

@Gamefreak23, een VPN/Proxy vertraagd het alleen maar... En zal je IP niet hiden bij de service waar je je aanmeld.

@ts, Ik vermoed dat dit mogelijk is als je het modem lang genoeg uit laat staan de lease tijd van je ip is bij ziggo immers 7 dagen

Laatst bewerkt:
Ja heb het inderdaad wel is met een proxy gedaan, maar die zijn over het algemeen ontzettend traag!

Klopt omdat je PC eerst verbinding moet maken met een server in het buitenland, de server haalt jou aangevraagde website op en vervolgens stuurt de server het zeg maar nou jouw PC.

Klopt, allemaal!!!

Dus een spel spelen via VPN en of proxy ik raad het af.

Heb ook ergens gelezen (weet niet of het echt zo is) , als je je IP wil veranderen kan je je router 15 minuten (of meer) resetten.
Weet niet of dit werkt.
@Nic
Het "Hid" je IP niet inderdaad.

Het resetten van de router zorgt er niet voor dat je IP veranderd word. (Misschien wel het interne IP, denk aan 192.168 etc.)
Jouw externe IP is door de Internet service provider toegewezen. Dus die kun je niet veranderd behalve door VPN/Proxy programma's, maar dat is tijdelijk.

Dan is er (volgens mij) geen andere mogelijkheid om je IP te veranderen.
Ik heb net een programma van Nicj gekregen (Tor Netwerk) , en dat is ook een VPN programma.
Ik ga geen download link weggeven (weet niet of dat mag :D) , je kan het wel even googlen.

Succes :thumb:

je kunt ook gwn even mailtje sturen naar ziggo en vragen voor een ip-adres vernieuwing. ik zit bij kpn en kan dat ten alle tijden doen, zal bij ziggo ook wel kunnen denk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan