IP adres verbergen, software

Status
Niet open voor verdere reacties.

elysium2000

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Hallo,

Ik heb gehord dat er software is waarmee je je IP adres kan verbergen. Kan iemand mij goede software op dit gebied aanraden?

MVG,

Elysium2000

software waarmee je je IP adres kan verbergen

onthou wel even dat je ip wel bekend is bij je internet provider, (dynamisch en statisch), en dat er log bestanden zijn.

compleet verbergen kan niet.

anders zou je geen data terugkrijgen.

pe.

je cascading proxy's kunnen gebruiken via gates of telnet. hierdoor wordt het vrijwel onmogelijk alle logfiles e.d te achterhalen, komt erg dicht in de buurt van niet dagelijkse internet activiteiten.
ik wil het nog wel eens gebruiken om antileech sites te omzeilen.
ik weet niet precies wat je van plan bent , maar als het om anoniem surfen gaat zijn daar nog zat sites die dat hosten.
gaat het om andere zaken dan zul je verder moeten zoeken op een ander gebied van het internet

Geplaatst door frogger
je cascading proxy's kunnen gebruiken via gates of telnet. hierdoor wordt het vrijwel onmogelijk alle logfiles e.d te achterhalen, komt erg dicht in de buurt van niet dagelijkse internet activiteiten.
ik wil het nog wel eens gebruiken om antileech sites te omzeilen.
ik weet niet precies wat je van plan bent , maar als het om anoniem surfen gaat zijn daar nog zat sites die dat hosten.
gaat het om andere zaken dan zul je verder moeten zoeken op een ander gebied van het internet

[PARANOIA]Ohw gratis proxies zat te vinden (HTTP en socks) maar hoe weet je wie de proxy draait? En hoe weet je zeker dat deze mensen niet al het verkeer dat door hun proxy gaat opslaan?[/PARANOIA]

Hier kan je trouwens controleren of een proxy echt anoniem is:
http://www.multiproxy.org/env_check.htm

Geplaatst door nteusink

[PARANOIA]Ohw gratis proxies zat te vinden (HTTP en socks) maar hoe weet je wie de proxy draait? En hoe weet je zeker dat deze mensen niet al het verkeer dat door hun proxy gaat opslaan?[/PARANOIA]

eh o.a door wingate scanners en via fora voor pc gebruikers die niet de hele dag vraagjes zoals "ik kan mijn internet niet delen" zitten te beantwoorden,
verder lijkt mij iemand die toegang krijgt bij iemand die een beveiligde telnet of wingate draait zonder firewall
ook niet al te slim om logfiles na te gaan om te kijken of er een lek ergens zit, hoeveel mensen weten maar iets van admin rechten op hun pc af? ze doen maar wat.
die slachtoffertjes met OOK nog eens open netbios
die totaal niet in de gaten hebben dat je een servertje op hun pc laat draaien (of nog leuker een complete FXP dump) die gasten ! daar moet je het dan van hebben
kijk een proxy is zo gevonden, iedere provider heeft er wel een.. maar socket naar socket naar socket waarvan er minstens 1 op windows draait is al genoeg om zelf je logfiletjes te wissen :)

Geplaatst door frogger
eh o.a door wingate scanners en via fora voor pc gebruikers die niet de hele dag vraagjes zoals "ik kan mijn internet niet delen" zitten te beantwoorden

Ohw illegale praktijken ;) Jammergenoeg hebben de meeste internetters niet echt een uploadsnelheid om over naar huis te schrijven... Als je via meerdere proxies tegelijk gaat internetten loopt je snelheid helemaal snel terug. En het is al genoeg als de eerste proxy al het verkeer logt.

Verder draaien de meeste bedrijven tegenwoordig wel een honeypot.

En als iemand plotseling een mailtje krijgt van zijn provider dat hij een open proxy heeft draaien, zou hij nog wel eens zijn logs door kunnen gaan kijken... Windows proxyservers loggen ook wel...

Leesvoer: The Cuckoos Egg door Clifford Stoll
Een waargebeurd verhaal over een systeembeheerder die per toeval een hacker in zijn netwerk ontdekt. De systeembeheerder wist vrijwel niets van beveiliging, het was toen ook nog een relatief onbekend onderwerp. De hacker breekt in op militaire netwerken via zijn en andere netwerken. Hij dicht de gaten niet maar gaat vallen opzetten en al het verkeer loggen, haalt de FBI erbij en zorgt dat de hacker getraceerd en gearresteerd wordt. Goed boek!

Minstens neerbuigend is de toon van je bericht Froggertje.
:rolleyes:

Op deze pagina staat o.a. een proxy test om te kijken of je alles wel goed geconfigureerd hebt.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door nteusink

Leesvoer: The Cuckoos Egg door Clifford Stoll
Een waargebeurd verhaal over een systeembeheerder die per toeval een hacker in zijn netwerk ontdekt. De systeembeheerder wist vrijwel niets van beveiliging, het was toen ook nog een relatief onbekend onderwerp. De hacker breekt in op militaire netwerken via zijn en andere netwerken. Hij dicht de gaten niet maar gaat vallen opzetten en al het verkeer loggen, haalt de FBI erbij en zorgt dat de hacker getraceerd en gearresteerd wordt. Goed boek!

hmm dat bedoel ik dus met gemiddelde gebruiker hedendaags die maar wat met zijn pc stunt op het internet,en iedereen raakt in paniek van een services spam.

dat boek waar je over hebt duidt aardig op een science fiction clone van wat er met mittnick is gebeurd.
ik denk dat er wel duizend van zulk soort verhalen zijn.(Eèn van mijn wingate proxy's was ooit ook eens een systeembeheerder) en even terug komend op mijn reeds eerder gegeven antwoord:
"ik weet niet precies wat je van plan bent , maar als het om anoniem surfen gaat zijn daar nog zat sites die dat hosten.
gaat het om andere zaken dan zul je verder moeten zoeken op een ander gebied van het internet"
zoveel kwaad zit daar niet achter, er moet wel heel wat gebeuren wil je in de echeolon logfiles opvallen.
de rest blijft peanuts, het enige wat providers doen is je een waarschuwing sturen, in de toon van we weten het niet zeker maareh.. doet u iets wat niet mag ?!

Geplaatst door Elisa
Minstens neerbuigend is de toon van je bericht Froggertje.
:rolleyes:
mensen die verkleinwoorden gebruiken staan vaak onderaan de (ikvoelmehierdooraangevallen)maatschappelijke ladder :p

Jij gebruikte ze meermalen! Daarom noemde ik jou ook Froggertje :p

:cool: :cool: :cool:

die slachtoffertjes met OOK nog eens open netbios
die totaal niet in de gaten hebben dat je een servertje op hun pc laat draaien (of nog leuker een complete FXP dump) die gasten ! daar moet je het dan van hebben

Laatst bewerkt:
het enige wat providers doen is je een waarschuwing sturen, in de toon van we weten het niet zeker maareh.. doet u iets wat niet mag ?!

Wel een beetje flauw om de dichtsbijzijnde computergebruiker die net zn internet gedeeld heeft met een proxy met die problemen op te zadelen. Ik ben wel blij dat veel providers tegenwoordig veelgebruikte proxy poorten blocken...

Wel technologisch geavanceerde forums blijkbaar met allemaal mensen die weten hoe ze een portscanner en een netbiosscanner moeten gebruiken en overweg kunnen met het commando "NET USE". Dat kan je de "gemiddelde gebruiker" ook nog wel leren. Tegenwoordig liggen de boeken "Hacken voor dummies" al in de boekenwinkels.

31337 :p :p :p

Hacken voor dummies

Heel terecht gekozen titel, vind je ook niet?
Geen zinnig mens vind het toch leuk om bij een ander in te breken?

Re: Hacken voor dummies

Geplaatst door Elisa
Heel terecht gekozen titel, vind je ook niet?
Geen zinnig mens vind het toch leuk om bij een ander in te breken?

Ach ja die boeken zijn denk ik meer bedoeld voor mensen die systemen moeten beveiligen. Persoonlijk heb ik wel interesse in beveiliging (nee, ik besteed mijn vrije tijd niet aan portscans en defacements etc.) en misschien maak ik er ooit mn werk nog wel eens van... (Het beveiligen van systemen dan)

Maar er is inderdaad nog een redelijk grote groep mensen die er lol in heeft anderen trojan horses te sturen en daar naar de scannen. (Ik zie de uitdaging er niet echt van in)

Iedere internetter zou eigenlijk wel een basiskennis van beveiliging moeten hebben, daarom zou ik iedereen aanraden de folder Veilig Internetten eens te lezen (gratis te bestellen bij Postbus 51) en/of eens rond te kijken op http://www.surfopsafe.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan