IP adres verbonden aan computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

azrulz

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2009
Hallo, is een IP-adres van iemand verbonden aan de computer van wie die is verstuurd?

BV:

persoon A en B versturen beide een email vanaf de zelfde computer naar persoon C die op een andere computer zit.
Persoon A en B hebben verschillende email accounts.

Kan ik dan nu kijken of persoon A en B het zelfde IP adres hebben? Of heeft ieder email account een ander IP adres?

thx!
Koos

IP adressen zijn op het internet altijd uniek per aansluiting. Daarbinnen kan men interne IP adressen hebben, die zijn dan weer uniek per apparaat in het interne netwerk.

Ja, persoon A en B hebben beide hetzelfde IP adres.

Let wel op: Je houdt niet altijd hetzelfde IP adres (bij een thuisinternetaansluiting), je provider geeft eens in de zoveel tijd een ander IP adres (DHCP).
Dus als persoon A op maandag een email stuurt naar persoon C en persoon B stuurt een email op dinsdag naar persoon C dan kunnen persoon A en B verschillende IPadressen hebben.

groeten Marcel

Als het IP-adres verwisselt hoe kan je dan aantonen dat persoon A en B de zelfde computer hebben gebruikt om hun email te versturen? Of kan dat dan niet..?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit kun je niet met 100% zekerheid aantonen.

Het volgende moet je ook nog aan denken:
Wanneer er 2 verschillende computers thuis achter een router staan dan worden de emails verzonden vanaf het IP adres van de router en zodoende hebben beide emails (van verschillende computers) hetzelfde IP adres.

Mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom je dit wilt weten ?

Groeten Marcel

Maar er is binnen het huishouden maar 1 computer...

Ik moet aan kunnen tonen dat een (oud) email adres ook daadwerkelijk van persoon A is geweest. Persoon A woonde binnen een gezin waarin ook andere gezinsleden (B,C en D) een email hebben gestuurd vanuit ieder hun eigen email adressen naar mijn computer. Mijn computer staat in ene ander huishouden.
Als dus de IP adressen van persoon A t/m D het zelfde zijn, dan zijn de emails van persoon A ook afkomstig van die computer. Hierdoor kan persoon A niet ontkennen dat het oude email adres van persoon A is geweest.

het is een beetje cryprisch geschreven omdat ik hier niet alles openlijk wil vertellen, wel als ik dat prive kan doen.

Ik denk niet dat het mogelijk is om dat te achterhalen.
Misschien via je internetprovider maar ik geloof niet dattie daaraan zal meewerken.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan